آنالیز سئو سایت

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

آنالیز سئو سایت

۷۰۸ بازديد

سئو و بهینه سازی سایت رسما یک کار بیهوده در مقیاس کلان است و تنها در یک سیستم مریض مانند شیوه تولید سرمایه داری می توان چنین شغلی خلق کرد. اما از سوی دیگر سئو تقابل هوش انسان با هوش مصنوعی موتورهای جست و جو نیز به حساب می آید و من به همین دلیل در این شغل باقی مانده ام. می خواهم روز به روز رشد هوش گوگل را رصد کرده باشم. 

بهینه سازی سایت ها برای موتور های جست و جو از جنبه هایی مثبت است که به گوگل کمک می کنید سایت و محتوای سایت شما را بهتر بفهمد و از سوی دیگر شروع می کنید به یک رقابت احمقانه!

شما اغلب می بینید، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری های سئو، بدون در نظر گرفتن زمینه محتوای بازاریابی در نظر گرفته می شود. به همان اندازه که اغلب شما بودجه زیادی را می‌بینید، که به روش‌های مختلف صرف تبلیغات می شود،چیزی که فراموش شده است این است که، مبلغ زیادی از تقاضاهای عومی در موتور های جست و جو به دست می آید. هر دو نمونه می‌توانند به بادگیرها تبدیل شوند، و فرصتی برای جریان‌های طولانی ترافیک را از دست بدهند. اما این مقاله یک مورد محتوای آنالیز سئو سایت به شما نشان می دهد، که برای تعیین اهمیت و نقش سئو استفاده کردیم.

آنالیز سئو سایت

 

این تجزیه و تحلیل یکی از نتایج ما، برای یک مشتری آژانس بازاریابی است، که شرکت ما را انتخاب کرد، تا کار آنالیز سئو سایت آن ها را بررسی کنیم؛ سپس این تجزیه تحلیل را در قالب گزارش به آن ها تحویل دهیم. با ارائه این گزارش به شما، قصد داریم شما را با این مبحث بیشتر آشنا کنیم، شما می توانید از آن الهام گرفته و تجزیه تحلیل سایت خود را انجام دهید.

پیشنهاد من این است که قبل از آنکه به موضوع بهینه سازی و سئو سایت برسیم باید به موضوع لزوم طراحی یک سایت حرفه ای فکر کنید. برای مثال شما در دنیای پر رقابت امروز حتما نیاز به سایت اختصاصی برای برند خود دارید و در نتیجه قبل از هر چیز یک طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه  برای کسب و کار خود انجام دهید. البته بهتر است تفاوت های طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را بدانید تا با دید بهتری نسبت به این کار اقدام کرده باشید.

شرح مورد آنالیز سئو سایت

ترافیک آنالیز شده که به شما ارائه شده است، برای وبلاگی می باشد که شامل هزینه برای عضو شدن می باشد، که تیم بازاریابی آن نیز یکی از جالب‌ترین بخش های این شرکت است. به خاطر این تجزیه تحلیل فردی، ما به آن‌ها یک نام مخفی ویژه می‌دهیم: Broze Fellaz! برای این زمینه، این وبلاگ برای دو سال اول قبل از این که قسمت محصولات اصلی خود را راه‌اندازی کنند، شروع به کار کرد. در حال حاضر، آن‌ها فهرستی از محصولات مرتبط با محتوای خود را می‌فروشند، و توانسته اند یکی از بهترین برند هایی شوند، که مورد توجه افراد قرار گرفته است.

همان طور که در پاراگراف های زیر مشاهده می کنید، جستجوی سازمانی بزرگ‌ترین ترفند آن‌ها از راه های مختلف است. فیس بوک نیز هم به صورت سازمانی و هم پرداخت‌شده، استراتژی های خود را اجرا می‌کند، و تیم آن ها ساعات زیادی را برای این برنامه می گذراند. ایمیل ها نیز جریان‌های خودکاری را به همراه دارد، که برای بهره‌برداری کاربرانی که برای محتوای عالی به سایت می آیند، مفید خواهد بود.  بنابراین ما سه جستجوی سازمانی، فیس بوک و ایمیلی را انتخاب کردیم، به عنوان ترکیبی که تجزیه و تحلیل جامع را با بینش انجام می دهد، ما به راحتی می توانیم به آن عمل کنیم.

عناصر مورد نیاز برای آنالیز سئو سایت

این تجزیه تحلیل نتیجه یک رابطه ماندگار طولانی‌مدت با "Fellaz" به عنوان مشتری تحلیلی است. قطعا معامله بزرگ برای انجام اقدامات مبتنی بر داده ضروری بود، اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که این کار شدنی است. ما از بهترین عناصر تجزیه تحلیل استفاده کردیم که به شرح زیر می باشد:

  • ۲ فنجان کانال‌های مربوطه برای محتوا و تحلیل از طریق مقایسه
  • ۳ فنجان نقاط تماس مختلف برای شناسایی نقش‌های کانال، ایجاد ترافیک، ایجاد انتخاب، فروش، و سایر موارد.
  • ۵ عنوان باز و با آمادگی برای تغییر وضع موجود، برای تیمی که بتوانند آن را اجرا کند.
  • تمرکز بر روی آن چه که از جستجوی سازمانی به دست می آید، چرا این اتفاق می افتد، و چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم.
  • واحدهای امپراطوری مورد استفاده در اعداد دل‌خواه که تصور آن دشوار است و در نتیجه خیلی سخت به دست می آید.
  • 1 تا 2 عنوان تحلیل گر، در این آنالیز سئو مورد نیاز است. شما گزارش خودکار ندارید، حتی کارآفرین HubSpot می تواند این کار را انجام دهد. شما انسان هستید و تجزیه و تحلیل می کنید. شما تجزیه و تحلیل انسانی را انجام می دهید. این کمک می کند تا از داشتن کار شما توسط یک ربات سرقت شود.
  • سینی پر از داده های بصری که چشم بیننده را جلب می‌کنند.
  •  قرار دادن معیار ها، برای برجسته‌سازی اهمیت تفاوت‌ها در عملکرد.آنالیز سئو سایت در فیس بوک

برای آنالیز سئو سایت، تنها عناصر مورد نیاز که در بالا ذکر کردیم، کافی نیست، برای تجزیه تحلیل این سایت ما همچنین از تنظیمات اندازه گیری، و جعبه ابزار stack استفاده کردیم، این ابزار به شرح زیر است:

  • گوگل آنالیز با تعاریف مناسب کانال، افزایش تجارت الکترونیک، و ادغام کنسول جستجو.
  • پی‌گیری رویداد برای انتخاب ها و میزان بازده تنظیم شده، از طریق چارچوب تنظیم MashMetrics GTM.
  • برنامه روتین ترافیک برای ترافیک شبکه های اجتماعی و پست الکترونیکی، که از طریق صفحات گوگل اجرا می‌شود.
  • Google Data Studio . این ابزار بصری سازی مورد علاقه من است . با وجود جریان ها و شکاف‌ها، بهتر از همتایان پرداخت‌شده خود است، و احتمالا در حال بهتر شدن است. برای منابع داده ، ما از متصل کننده های محلی مثل Google Analytics و گوگل شیت استفاده کردیم، سپس اتصالات اجتماعی فیس بوک توسط Supermetrics را انجام دادیم.

ما برای انجام این رویکرد را از خبرنامه  Google Data Studio، و کریس پن الهام گرفته ایم. حاضرید آن را شروع کنیم؟ آنالیز سئو سایت در زمینه ترکیب کانال آن‌ها شامل موارد زیر می باشد:

بینش: قبل از بازدید 

حجم ترافیک جستجوی سازمانی،باعث شکست کانال های دیگر در این حوزه می شود. این موضوع برای سایت‌های با کیفیت محتوای منظم، یک امر طبیعی است؛ با این حال ، تفاوت بسیار با توجه به تلاش فعال در فیس بوک و کمپین ‌های ایمیل است. نرخ کلیک جستجوی سازمانی، برابر با نرخ فیس بوک است. زمانی که یک کانال سازمانی را با یک کانال با سطح بالایی از کنترل هدف‌گیری مقایسه کنید، حرف زیادی برای گفتن پیدا می کنید. طی تحقیقات اخیر به نظر می‌رسد که جریان‌های ایمیل برنده روشنی از نظر نرخ کلیک، به وب سایت هستند. این نرخ کلیک شامل جامعه بسیار درگیر شده از کاربرانی است، که به طور منصفانه به سایت نگاه می کنند، و اغلب طرفدار هیجان هستند. همچنین یک محصول و محتوای آن به طور باورنکردنی به کاربران آن‌ها مرتبط است، که به نظر می‌رسد تعداد کمی از شرکت‌های دیگر در آن خوب باشند. نرخ کلیک در موتور های جست و جو، نشان می دهد جستجو های سازمانی، ممکن است مراحل را فراتر از تنها بالای صفحه پشتیبانی کند. همچنین، جریان ایمیل به کاربران علاقمند و مخاطبان خون گرم فرستاده می‌شود که از یک انتخاب دوطرفه استفاده کرده‌اند. انتظار می‌رود که این CTR(نرخ کلیک توسط کاربران) بالا باشد. آنالیز سئو قبل از بازدید

یک تلاش فعال و تخصیص بودجه، به آگهی‌های فیس بوک و اتوماسیون پست الکترونیکی اختصاص داده می‌شود. یک برنامه محتوا در محل گذاشته شده و با پشت‌کار اجرا می‌شود . چیزی که ما بعد از انجام ان کار ها توصیه می‌کنیم، موارد زیر است:

  1. رویکرد سئو به قدری اصولی باشد، که برای فیس بوک و جریان ایمیل انجام می دهید.
  2. بهینه سازی عناوین و توصیف های متداول از طریق ابزارهای آزمایشی نظیر Sanity Check، فرآیند جستجوی سازمانی، ممکن است به طور مداوم بالاتر از تبلیغات فیس بوک باشد.
  3. با فرض این که شما روی CTR برای تبلیغات فیس بوک کار می کنید، شخص دیگری روی متن فراخوانی شده و عناوین کار می‌کند. به احتمال زیاد، طرح‌هایی وجود خواهند داشت که می‌توانید از اجتماع به سئو تبدیل کنید.
  4. یک حسابرسی تکنیکی اجرا کنید، و براساس آن بهینه‌سازی کنید. دانستن این که شما مدت زیادی این کار را نمی کنید، و دیدن این که چقدر ترافیک برای این جریان، به دست می‌آورید، شما را سریع تر به موفقیت خواهد رساند.

شما می‌توانید به راحتی  نرخ کلیک سازمانی را تا حداقل ۵ درصد افزایش دهید. همچنین می‌توانید وضعیت فنی سایت خود را در چشمان تیز خزنده های موتور های جست و جو، پنهان کنید. سپس وقتی مطالب جدید را منتشر می‌کنید، نسبت به محتوای موجود افزایش بیشتری پیدا خواهید کرد؛ در نتیجه ممکن است در عرض یک ماه از یک موقعیت لذت ببرید.

بینش: تعامل و انتخاب در طول سفر 

با بیش از ۷۰ درصد ترافیک که از جستجوی سازمانی به این وب سایت(وب سایت مورد بررسی ما) می‌آیند، معیار ها در این آنالیز به شدت به سمت جستجوی سازمانی  منحرف خواهد شد. بنابراین، مقایسه نرخ جستجوهای سازمانی در سطح سایت گاهی اوقات قطعی است، و گاهی اوقات قطعی نیست.

نرخ میانگین جهش، از طریق رویدادهای GTM(گوگل تگ منیجر) در چارچوب اندازه‌گیری مورد استفاده، ما به عنوان یک بازتاب، دیداری را  انجام نمی‌دهیم. اگر این بازدید 45 ثانیه یا بیشتر طول بکشد، ما این رویکرد را ترجیح می‌دهیم زیرا چنین نرخ بازتاب تنظیم‌ شده ای بسیار عملی‌تر برای سایت‌های دارای محتوا است. معمولا کاربرانی که در جستجوی چیزی هستند، مقصد خود را در سایت مورد نظر پیدا می کنند، به مدت چند دقیقه بدون کلیک روی آن صفحه می مانند، و به صفحه دیگری کلیک نمی کنند. با این حال، این یک دیدار خاطره‌انگیز برای کاربر است. علاوه بر این، ماندن بازدید کنندگان در صفحه فرود برای مدتی، یا نگه داشتن صفحه باز در یک تب مرورگر، شاخص‌های خوبی برای تشخیص کیفیت، ترافیک مورد انتظار می باشد. ما در این مقاله همه ترافیک فیس بوک را در نظر گرفته ایم، نه فقط ترافیکی که به ازای آن پرداخت شده است. ما از اطلاعات کاربران خبر داریم، که اکثر آن‌ها از مقدار پرداخت‌شده برخوردار هستند، آن‌ها یک روتین یکنواخت ساده در محل دارند. اما به دلیل افزایش پست‌ها، ما خطاهای بزرگی را هنگام تفکیک پست های پرداختی و بدون پرداخت، تجربه کردیم.آنتالیز سئو در طول سفر

 

کمپین ‌های تبلیغاتی فیس بوک، برای انتخاب محتوا ساخته و بهینه‌سازی شده‌اند. محتوای سایت که در جست و جوی سازمانی قرار دارد کم‌تر از آن مطرح است. دلیل محبوبیت این تبلیغات ها، شاید این موضوع باشد که در مکان های درست و محبوب افراد مطرح شده اند. همچنین کاملا خلاقانه و سازگار ، به عنوان پایه‌ای برای همه کانال‌ها شناخته شده‌اند.  چیزی که ما بعد از آن به شما توصیه می کنیم اقدامات زیر است:

  1. استفاده از جستجوی سازمانی، به عنوان روشی برای معرفی کاربران جدید به سایت، بسیار عالی است.
  2. تست و بهینه سازی مکان های انتخاب در بیشتر آهنرباهای ترافیکی(درست مانند کاری که فیس بوک انجام داد.)
  3. تست و بهینه سازی کپی رایت برای 10 رشته آهن ربا.
  4. هنگامی که نرخ انتخاب شما بهبود یافته است، بر روی رشد کانال تمرکز کنید. با کارآیی 3 ساعته یک پروژه گسترده بهینه سازی، به کارهای محتوا اضافه کنید.
  5. ارزش‌های هدف تجزیه و تحلیل گوگل را، به اقدامات غیر تجاری در سایت خود اختصاص دهید.  نقش‌ها و سطوح اهمیت متفاوتی دارند، تحلیل ارزش‌های هدف به شما کمک خواهد کرد، تا جریان‌های بهتری به سمت اقدامات پیش از خرید ایجاد کنید.
  6. به نظر می‌رسد که فعالیت‌های فیس بوک در موقعیتی باشد، که شما می‌توانید بودجه بیشتری به آن‌ اختصاص دهید و انتظار افزایش متناسب در شمارش را داشته باشید.

با خواندن توصیه های بالا متوجه خواهید شد که، رشد در انتخاب شما از فیس بوک باید متناسب با افزایش بودجه، با یک اثر نزدیک به حقیقت باشد. در عین حال، رسیدن به نرخ جستجوی سازمانی نسبت به سایت به طور متوسط واقع‌ بینانه است.

بینش: انعقاد قرارداد

نرخ معامله، همانند مقدار هر ارزش دیگری برای جستجوی سازمانی بالاتر از مقداری است که برای فیس بوک اختصاص داده شده است. جستجوی سازمانی، در مقایسه با فیس بوک و بازاریابی ایمیلی، سود بیشتری به همراه خواهد آورد. برای حجم نسبتا کم ترافیک، جریان های ایمیل در حجم درآمدهایی که وارد می کند برجسته است. به خاطر ادغام Keyword Hero با Google Analytics برای این سرویس گیرنده، می توانیم ببینیم که حدود 30 درصد از بازدیدهای جست و جو های سازمانی، از کلمات کلیدی مارکدار است که تمایل دارد نرخ معامله را افزایش دهد. فکر می کنید چرا این اتفاق می افتد؟ چون بیشتر محصولات سایت، مربوط به جست و جوی افراد در گوگل است. گزارش‌های چند کاناله در تجزیه تحلیل گوگل Google Analytics همچنین نشان می‌دهند، که مردم اغلب محل جستجوی سازمانی را کشف می‌کنند(سایت مورد نظرشان را)، سپس با تایپ کردن در نشانی اینترنتی یا روی نام سایت، به آن سایت باز می گردنند. این امرباعث می‌شود که سازمان ها تبدیل به یک منبع تبدیل شود، که به ندرت اتفاق می افتد.

آنالیز سئو انعقاد قرار داد

ما می‌توانیم نتیجه بگیریم که پست‌های فیس بوک و کمپانی ها، برای هدایت محتوا ساخته شده‌اند،نه معاملات تجاری الکترونیکی. جریان‌های ایمیل به طور خاص برای فروش بیشتر ساخته شده اند. فروشگاه گوگل در حال حاضر آزمایش شده‌است، این کمپین امیدوار کننده به نظر می‌رسید اما  فروش افزایشی نداشته‌است . تقاضای  بیشتری برای پرس و جوهای اطلاعاتی نسبت به محصول وجود دارد. برای گام بعدی شما اقدامات زیر توصیه می شود:

  1. ترافیک سازمانی آماده رشد است، و اگر هیچ بودجه‌ای باقی نماند، تخصیص منابع باید در نظر گرفته شود. در جستجو ی پرداخت شده، اغلب می‌توانید بودجه را افزایش دهید .
  2. یک سرعت سه یا شش ماهه برای عملکرد جامع سئو مناسب خواهد بود.

افزایش درآمد آخرین کلیک از جستجوی سازمانی، و مستقیم تا ۲۵ درصد منجر به کسب سود به اندازه تمام درآمد جاری از جریان‌های الکترونیکی خودکار خواهد شد. با توجه به این که رشد تا چه اندازه بزرگ بوده‌است، این سود بیشتر از ۳ تا ۶ ماه قابل‌دستیابی است.

نتیجه گیری

حضور جست و جوی سازمانی، باید به عنوان یک نقش برای آوردن افراد جدید به سایت، و برگشتن کاربران به سایت، مورد استفاده قرار گیرد. انجام این کار از فروش پشتیبانی می‌کند که با کمک کانال‌های دیگر اتفاق می افتد، به عنوان مثال جریان ایمیل می تواند نمونه این ماجرا باشد. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد، که جستجوی سازمانی، در نقش آخرین کلیک می تواند موثر باشد.

سخن پایانی

طراحی سایت در شهر تهران یک کار پر رقابت شده است و در نتیجه شما ممکن است در دام شرکت هایی بیفتید که تخصصی ندارند ولی ادعای چنین کاری را بیش از واقعیت نشان می دهند. من شرکت طراحی سایت پیام آوا را به شما پیشنهاد می کنم و می تواند با حضور در دفتر این شرکت با کادر متخصص و حرفه ای این شرکت مشاوره حضوری در تمام مراحل طراحی سایت خود داشته باشید. 

خدمات بهینه سازی سایت و همچنین تبلیغات در گوگل ادوردز نیز از دیگر امکاناتی است که شما می توانید بعد از پایان پروسه طراحی سایت حرفه ای خود از این شرکت دریافت کنید. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.