دوربین مداربسته مشهد

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مشهد

۴۹۹ بازديد
مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود و با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران به حساب می آید. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. همچنین این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.

کاملا واضح است که در چند دهه اخیر شاهد گسترش و توسعه افسار گسیخته شهر مشهد بوده ایم به نوعی که جمعیت این شهر در بعد از انقلاب سه برابر شده است. همزمان با توسعه و افزایش جمعیت این شهر نیاز به استفاده از تکنولوژی های جدید مانند دوربین های مداربسته برای مدیریت بهتر بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله به موضوع دوربین مداربسته مشهد برای معرفی خدمات دوربین های مداربسته به کسب و کارها و شهروندان مشهدی می پردازیم.

مشهد

دوربین های مدار بسته نوعی از دوربین های امنیتی هستند که در اصطلاح به آن ها CCTV نیز گفته می شود. این دوربین ها احساس امنیت و آرامش در انواع محیط ها فراهم آورده و این تصور را ایجاد می کنند که همواره یک جفت چشم اضافی برای کنترل همه چیز وجود دارد. تقاضای عمومی برای تهیه و نصب دوربین مدار بسته در سالهای اخیر در حال افزایش است و نه تنها به عنوان یک ضریب امنیتی در محل کسب و کار شما، بلکه (صرف نظر از متراژ و نوع خانه) به عنوان یک قابلیت مهم و ضروری در خانه ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، ما نیز در ادامه این مطلب، به بررسی اهمیت نصب دوربین های مدار بسته خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می خوانید

چرا به سیستم های نظارتی و دوربین مدار بسته نیاز داریم؟

واقعیت این است که نصب یک دوربین مدار بسته، موجب اطمینان و بالا بردن امنیت در هر مکانی است چرا که احتما هرگونه حرکات مشکوک و خرابکارانه را تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین فرقی نمی کند که صاحب مشاغل باشید و یا بخواهید از محل زندگی و خانواده خود مراقبت و حفاظت کنید، استفاده از چنین دستگاه هایی برایتان ضروری است. با این وجود، پیش از نصب دوربین مداربسته باید از کیفیت، عملکرد و تناسب نوع دستگاهی که خریداری می کنید با نیاز و محلی که در آن نصب خواهد شد، اطمینان حاصل کنید. همچنین دوربین مدار بسته باید به طور منظم از هر لحاظ مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا همواره بهترین عملکرد را در محیط داشته باشد.

تا اینجا با اهمیت استفاده از دوربین های مدار بسته در محیط های مختلف آشنا شدیم. در ادامه این مطلب به بررسی انواع دوربین مدار بسته و ویژگی های هر یک خواهیم پرداخت.

انواع دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته انواع گوناگونی دارند که شناخت هر یک از آن ها برای نصب دوربین مدار بسته متناسب با نیاز و محل موردنظر شما ضروری است. برخی از انواع این دوربین های امنیتی عبارتند از:

  • دوربین مدار بسته دام که بهترین نوع دوربین مداربسته مشهد برای مغازه ها، رستوران ها، هتل ها و غیره است و طراحی خاص آن ها به شما امکان می دهد تا زاویه دید وسیع تری از یک محل داشته باشید.
  • دوربین های مدار بسته بولت که تصاویر بسیار باکیفیتی را ضبط می کنند و به دلیل ظاهر بزرگ و کاملا قابل تشخیص خود، به رهگذران پیام می دهند که این محل کاملا تحت نظارت قرار دارد.
  • دوربین مدار بسته اسپید دام که نوعی از دوربین های مدار بسته دام هستند و دارای قابلیت هایی از جمله چرخش 360 درجه، کج شدن 180 درجه دوربین، موتور داخلی و بزرگنمایی نوری با دامنه وسیع می باشند. این نوع دوربین دارای محفظه ضد آب و هوا است که استفاده از آن را در اکثر مکان های خارجی و فضای باز آسان می کند. به علاوه، این دوربین ها می توانند به صورت خودکار بر روی یک الگوی حرکت از پیش تعیین شده حرکت کنند و یا برای ردیابی خودکار حرکت تنظیم شوند.

دوربین مداربسته مشهدبیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن     دوربین مداربسته

طریقه نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مدار بسته در محیط موردنظرتان باید گام های زیر را به ترتیب دنبال کنید:

گام اول تصمیم گیری برای محل نصب دوربین

تصمیم گیری برای انتخاب بهترین محل برای نصب دوربین به گونه ای که با استفاده از کمترین میزان از کابل، بیشترین پوشش دوربین فراهم شود. به عبارت بهتر، شما باید به تعیین آسیب پذیری های امنیتی و شناسایی نقاط دسترسی اصلی، چه نوع سیستم امنیتی نیازهای شما را برطرف می کند، دوربین های بی سیم برای کنترل و نظارت بهتر در محل شما موثرند یا خیر، طول مسیر کابل کشی مورد نیاز، تعداد دوربین های موردنیاز برای پوشش بهینه فضا و مسائل این چنینی بپردازید.

گام دوم خرید دوربین مداربسته مشهد متناسب با نیازمندی ها

پس از خرید دستگاهی متناسب با فضای مورد نظرتان، باید طبق برنامه ریزی هایی که در مرحله قبل انجام دادید، دوربین ها را در جای خود نصب کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ایجاد نشانه هایی به عنوان راهنمای حفاری دیوار یا سقف
  • نصب دوربین با استفاده از تجهیزات نگهدارنده
  • قرار دادن کابل برق دوربین درون سوکت

گام سوم قرار دادن DVR در محلی امن

قرار دادن DVR (بخشی از سیستم دیسک سخت نظارت در آن وجود دارد و تمام موارد ضبط شده توسط دوربین درون آن نگهداری می شود) در جایی مناسب و امن ضروری است. چرا که اگر یک متجاوز اطلاعات DVR شما را مخدوش کند، نباید بتواند تمامی اطلاعات و تصاویر ضبط شده را از بین ببرد.

 

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.