دغدغه همیشگی حافظه : چقدر حافظه کافی است ؟!

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

دغدغه همیشگی حافظه : چقدر حافظه کافی است ؟!

۴۸۳ بازديد
 

قیمت حافظه (ارزش هر گیگابایت) بصورت پیوسته در 30 سال اخیر رو به کاهش بوده است. عرضه حافظه های ترابایتی امروزه در فروشگاه های دیجیتال بسیار رایج شده است. با این قیمت های پایین، ممکن است فکر کنید تصمیم برای داشتن حافظه کافی در سیستم نظارت تصویری ساده و بدون مخاطره است. هنوز هم قیمت حافظه، تصمیم گیری در پروژه های سیستم نظارت تصویری را تحت تاثیر قرار میدهد. همین عامل باعث می شود تخمین و محاسبه حافظه مورد نیاز در راه اندازی سیستم نظارت تصویری از بخش های سخت و مهم تصمیم گیری در پروژه ها است.

محاسبه میزان حافظه مورد نیاز

استفاده از نرم افزارهای تخمین حافظه که بوسیله شرکت های سازنده دوربین مداربسته ارائه می شوند، می تواند به شما در تصمیم گیری کمک خوبی کند. بسیاری از شرکتها نیز نرم افزارهای محاسب آنلاین را برای تخمین حافظه، پهنای باند، مصرف انرژی یا نیازهای دیگر سیستم در اختیارتان می گذارند. بهرحال با توجه به تعدد پارامترهای درگیر یا مهم در این تصمیم گیری، شاید این ابزار محاسب به تنهایی کافی نباشند.
انتقال تصویر هایک ویژن   هایک ویژن قیمت  hikvision   قیمت دوربین مداربسته تی وی تی

Brandon Reich مدیر ارشد شرکت راهکار سیستم های نظارت تصویری Pivot3 معتقد است:

"محاسبات ریاضی در اینباره بسیار ساده است اما متغیر های متعددی وجود دارند : رزولوشن دوربین، نرخ فریم تصویر، تکنولوژی فشرده سازی تصویر، میزان فشرده سازی، پیچیدگی تصویر(میزان تحرکات یا تنوع نوری)، درصد تحرک در تصویر، میزان ضبط در شبانه روز و حتی زمان مورد انتظار ضبط. شما همچنین باید درک خوبی درمورد دوربین های متفاوت و شرکتهای DSP و حتی اتفاقات قابل وقوع داشته باشید."

مدیر فروش شرکت Synology برای مثال به تجربه عملی یک تست کوچک و تصمیم گیری بر اساس آن اعتقاد دارد و می گوید :

" براساس تجربه شخصی، معمولا به مشتریان پیشنهاد می دهم که تستی در مقیاس کوچک با شرایط متغیر را توسط دوربین ها در موقعیت های مختلف(مثل روز آفتابی، شب در داخل و فضای خارج) انجام دهند. با آزمایش ضبط ویدئو در یک 24 ساعت و سپس تخمین و تعمیم آن به زمان مورد نیاز میتواند در انتخاب مناسب به شما کمک نماید. با انجام این کار، شما می توانید میزان حافظه مورد نیاز پروژه خود را بدست آورید.

میزان " بافر مطمئن" نیز برای توسعه سیستم باید مورد توجه قرار گیرد. به نظر Sefan Lundberg مهندس کارشناس تکنولوژی شرکت Axis :" بطور معمول شما باید در تخمین حدود، دست بالا را گرفته و پیش بینی رشد نیازمندی و تجهیزات مشتری را داشته باشید. معمولا مشتریان درخواست تعداد دوربین بیشتری را برای سیستم راه اندازی شده در آینده خواهند داشت. همچنین ممکن است در یک پروژه جایگزین های ذخیره سازی دیگری نیز مد نظر باشد. مثلا دوربین مداربسته با حساسیت امنیتی بالا می تواند از حافظه مرکزی و دوربین مداربسته هایی با اولویت کمتر از حافظه داخلی (کارت حافظه) و ارزان تر استفاده کنند."

آیا ذخیره سازی ابری می تواند بعنوان راه حلی برای مشکل ذخیره سازی در نظر گرفته شود؟

حافظه ابری گزینه دیگری است که می تواند به کاربران در برطرف کردن چالش حافظه در شرایط ویژه کمک کند. کاربران می توانند از مزایای حافظه ابری و قابلیت جابجایی تصاویر ضبط شده بدون محدودیت مکانی استفاده کنند. برای مثال یک کاربر ممکن است تصمیم به ضبط ویدئو بصورت مداوم بر روی حافظه خود داشته باشد و سپس تنها بخشی از ویدئو را که مربوط به واقعه خاصی است به حافظه ابری منتقل کند.

بهرحال هنوز هم شاید استفاده کامل از فضای ابری برای خیلی از افراد و پروژه ها امکان پذیر نباشد. بخصوص در پروژه هایی با تعداد دوربین بالا، بخاطر مشکلات پهنای باند، حافظه ابری خیلی گزینه مناسبی نیست. درست است که حافظه ابری خیلی ارزان است اما همچنان پهنای باند پارامتر گران قیمت تری است.

باید همیشه با در نظر گرفتن نوع استفاده از سیستم نظارت تصویری و محدودیت ها و ویژگی های هریک از جایگزین ها، تصمیم گیری کرد. علاوه بر آن همیشه باید وسیع تر از آنچه در سیستم فعلی تعبیه شده را در بصورت سناریوهایی در نظر داشت تا بتوان کمی به آنچه در عمل نیاز است نزدیک تر شد.

 

خدمات نصب دوربین مداربسته      دوربین مداربسته tvt   دوربین هایک ویژن hikvision

حافظه فعال چیست؟

سیستم شناختی شما که می تواند مقدار محدودی از اطلاعات را به طور موقت در خود نگه دارد، حافظه فعال نامیده می شود.حافظه فعال در استدلال، تصمیم گیری و هدایت رفتار در هر شرایطی کمک می کند.کلاس علومی را تصور کنید که معلم در آن در مورد سیارات صحبت می کند و دانش آموزان اطلاعات را به ترتیب خاصی مرتب می کنند.

به عنوان مثال، آنها ممکن است کشف مریخ و مشتری را در یک جدول زمانی به تصویر بکشند یا آنچه را که می شنوند دسته بندی کنند – به عنوان مثال، اورانوس و نپتون به عنوان “سیارات آبی” و غیره.

برخی از افراد حافظه کوتاه مدت و حافظه فعال را مترادف در نظر می گیرند. اما یک تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد.

هنرفردی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.