نکات تجربه کاربری در طراحی سایت

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

نکات تجربه کاربری در طراحی سایت

۶۸۱ بازديد

تجربه کاربری چیست؟ آیا ما سایت یا اپلیکیشن را برای خودمان طراحی می کنیم یا برایمان مهم است که در پایان عموم مردم چه تجربه ای در تعامل با آن دارند؟ موفقیت سایت شما در تعامل و ارتباط برقرار کردن آن با مردم است و در صورتی که تجربه مردم از سایت یا اپلیکیشن شما منفی باشد باید اینن سایت و اپلیکیشن را به گورستان مجازی هدایت کرد. 

نمونه کارهای خود را آپدیت کنید 

شما احتمالا سال جاری روی پروژه های متعددی کار کرده اید، آیا آن ها را به مجموعه نمونه کار های خود اضافه کرده اید؟ احتمالا نه. البته، کار بر روی یک پروژه جدید همیشه جالب‌تر از توصیف آن چیزی است که قبلاً تمام شده‌است. بنابراین ما اغلب بهانه پیدا می‌کنیم که " من الان مشغول هستم، بعدا این کار را خواهم کرد."مشکل با این بهانه این است که کار کردن ساده نیست. پروژه‌های جدید همیشه پیش می‌آیند، بنابراین شما همیشه مشغول هستید. پس پیدا کردن زمان در برنامه شما برای به روز رسانی نمونه کارهایتان ضروری است. در مورد به روز رسانی نمونه کارها، به عنوان یک کار خسته‌کننده فکر نکنید، به جای آن به عنوان یک فرصت عالی برای نگاه به دستاوردهای سال گذشته فکر کنید. و این امر احتمالا، حتی می تواند تصمیم آپدیت نمونه کار ها را آسان‌تر کند. تمام پروژه‌هایی که در طی سال ۲۰۱۸ را کار کرده اید را بررسی نکنید. به جای آن، یکی را انتخاب کنید که بیشتر به آن افتخار می‌کنید و آن را در جزئیات توصیف کنید.

portfolio

فضای کاری خود را مرتب کنید

در پایان سال، شما باید روی میز کار و دسکتاپ خود کارهای زیادی انجام دهید. ابتدای سال یک زمان عالی برای مرتب کردن اسناد تان است. احتمالا در پایان سال، موارد زیادی از جمله: گزارش های تحقیقاتی، طرح های ناقص، نمونه کار های قدیمی و ... دارید. تنها چیزی که برای استفاده آینده نیاز دارید را در دسترس قرار دهید،و زباله‌ها را دور بریزید. با این کار شما قطعا تمرکز بیشتری برای سال جدید خواهید داشت.

آزمایش با تکنولوژی و گسترش مهارت ها

برای اینکه یک طراح تجربه کاربری موفق باشید،لازم است که یادگیری را حفظ کرده و در طول زمان رشد کنید. شروع یک سال جدید زمان مناسبی برای یادگیری یک مهارت جدید است. اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی در دنیای طراحی وجود دارد، بنابراین ممکن است مشخص کردن جایی که باید شروع شود چالش برانگیز باشد. در زیر برخی از این گرایش‌ها وجود دارد، که انتظار می رود در سال ۲۰۱۹ محبوب شوند. این گرایش ها گزینه های خوبی برای شروع گسترش مهارت‌های شما برای سال آینده هستند.

  • طراحی واسط های صدا: صدا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روش برتر از تعامل، برای بسیاری از انواع محصولات است. طراحان باید برای کسب انواع تجارب خود برای این رسانه آماده باشند.
  • واقعیت افزوده شده: شاید تعجب کنید که چرا می کوییم واقعیت افزوده شده، نه واقعیت مجازی. پاسخ ساده است، واقعیت افزوده شده به خوبی برای دستگاه‌های همراه مناسب است، و می‌تواند تجربه‌های تلفن همراه را برای کاربران افزایش دهد. شرکت‌های بزرگ این موضوع را درک کرده اند، و در حال سرمایه‌گذاری در تجربیات واقعیت تقویت شده اند. از مزایای واقعیت افزوده شده این است که،چیزی که در دنیای مجازی وجود دارد را، به صورت واقعی نشان می دهد. به عبارت دیگر می توانیم آن ها را در دنیای واقعی ببینیم. ظهور چارچوب واقعیت تبدیل شده، نشانه‌ای روشن هستند که در سال ۲۰۱۹، بسیاری از طراحان بر روی ایجاد تجربیات این واقعیت کار خواهند کرد. بنابراین بهترین راه آماده شدن برای این چالش است.
  • هوش مصنوعی: امروزه هوش مصنوعی به بخش جدایی نا پذیر از فناوری تبدیل شده است، و خصوصی سازی تنها یکی از مواردی است که هوش مصنوعی، در سال 2019  در آن می درخشد.

بررسی روش های جدید برای حل مشکلات قدیمی

طراحان مجرب تقریبا همیشه راه‌حل هایی را برای چالش های طراحی آماده می‌کنند. برخی از راه‌حل‌ها مجدد بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سال ۲۰۱۹ ممکن است زمانی باشد که، الگوهای آشنا را  برای یافتن راه‌های خلاقانه تر برای حل چالش‌ها تکان دهید. به عنوان مثال، زمانی که شما نیاز به طراحی یک مجوز در یک اپ موبایل دارید، می‌توانید با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره و یا اسکنر انگشت‌نگاری به جای استفاده از گذرواژه ورود این کار را انجام دهید. استفاده از اعتبار سنجی بیومتریک می‌تواند تجربه تایید هویت را برای کاربران در دسترس قرار دهد، و این امر تاثیر عمیقی بر تجربه کاربری خواهد داشت.

solution for problems

دانش خود را به اشتراک بگذارید

آخرین باری که دانش خود را با دیگران به اشتراک گذاشته بودید چه زمانی است؟ بسیاری از طراحان این فرصت را به طور کامل به تعویق انداخته، یا رد می‌کنند. اما درک این نکته حیاتی است که آموزش دیگران در مورد طراحی مستقیما به نفع کارتان است. شما با به اشتراک گذاری روش‌های مورد استفاده، گوش دادن به سوالات دیگران و بازتاب نظرات افراد یاد می‌گیرید. تدریس و به اشتراک گذاشتن دانش در بسیاری از فرمت‌های مختلف صورت می‌گیرد. این اشتراک می تواند به صورت های زیر باشد:

  • یک پست وبلاگ درباره طراحی سایت بنویسید، مطالعه موردی خود را به اشتراک بگذارید یا مقاله‌ای درباره گرایش‌های طراحی رابط کاربری بنویسید. مهم نیست چه موضوعی را انتخاب کنید، نوشتن به شما کمک می‌کند که به طور عمیق‌تری در مورد آن موضوع فکر کنید. به طور ایده‌آل شما باید سعی کنید به طور منظم نامه بنویسید.
  • در کنفرانس یا جلسات صحبت کنید، اطلاعات ارزشمندی را با جامعه طراحی به اشتراک بگذارید و مهارت‌های صحبت عمومی خود را تمرین کنید.
  • یک کانال برای طراحان در یوتیوب راه‌اندازی کنید، چند برنامه آموزشیآنلاین برای ابزار طراحی مورد علاقه خود تهیه کنید.

قهوه کمتری بنوشید

دلیل واضحی وجود دارد که چرا قهوه در بین طراحان بسیار محبوب است، کافئین به ما انرژی می‌دهد که کار خود را انجام دهیم، و با اینکه کافئین مزایای زیادی دارد، همیشه راه‌های بهتری برای انرژی بخشیدن به خودتان وجود دارد. در این مقاله چند توصیه ساده وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در سال ۲۰۱۹ به روی عادت قهوه کاهش داد:

  • مرتب ورزش کنید. ورزش منبع عالی انرژی است.
  • از نشستن پشت میز در تمام روز خودداری کنید. ناهار خود را در دفتر صرف نکنید، بیرون بروید و اطراف محل کارتان پیاده‌روی کنید.
  • زمان کمتری را صرف تماشای یوتیوب و شبکه های اجتماعی کنید، در عوض سعی کنید ساعات بیشتری را صرف خواب کنید.

یک جریان کاری موثرتر ایجاد کنید

در سال 2019 بهره وری را افزایش دهید، سعی کنید کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید. همه طراحان گام‌های خاص خود را دارند، گام‌های خاصی که در هنگام ایجاد یک طراحی پیروی می‌کنند. غیرممکن است که بدون تجدید نظر در روش انجام کارها، کارایی بیشتری داشته باشیم. بنابراین، کار روزانه یک روز برای تجدید نظر در روند کار شما است. به آن چه در حال حاضر انجام می‌دهید، نگاه کنید و ببینید که چه کاری خوب عمل می‌کند و چه چیزی به اصلاح نیاز دارد.

برخی از روش‌های بهینه‌سازی روند کار شما عبارتند از:

  • عملیات طراحی روزمره: برای مثال، آماده‌سازی جزئیات طراحی را به صورت دستی متوقف کنید، و شروع به استفاده از ابزارهای خاص کنید. ابزار هایی مثل Zeplin یا Sympli می‌توانند زمان را برای تهیه مشخصات طراحی صرفه‌جویی کنند.
  • ایجاد یک حلقه بازخورد فعال در فرآیند طراحی تان. عادت به اشتراک گذاری ایده‌ها بادیگران را به طور منظم فرم دهید،و بازخورد آن‌ها را در راه‌حل‌های طرح خود    اجرا کنید
  • به طور فعالانه، با توسعه دهندگان کار کنید. با به کارگیری توسعه دهندگان در فرآیند طراحی تا جایی که ممکن است، شما زمان زیادی را در طول مسیر صرفه‌جویی خواهید کرد.

تعادل کار و زندگی را بهتر کنید

زمانی که شما به عنوان یک طراح تمام‌ وقت کار می‌کنید، بسیار واضح است که، به طور کامل توسط این کار مشغول می شود. و بدترین حالت زمانی است که شما تمام تمرکز خود را به کار ببندید و بقیه زندگی خود را فراموش کنید. دلیل خوبی برای فهمیدن این که چطور بیشتر مفید باشید وجود دارد، شما زمان بیشتری برای سپری کردن با دوستان و خانواده خود خواهید داشت.فعالیت‌های شخصی خود را به نفع کار بیشتر متوقف یا لغو نکنید. مهم نیست که در چند پروژه شرکت می‌کنید، همیشه زمانی برای دیدن عزیزان خود داشته باشید. این موضوع به خصوص زمانی مهم است که کودکانی نیز داشته باشید، زمان بیشتری را با کودکان خود سپری کنید، به خصوص زمانی که آن‌ها جوان هستند و سعی کنید بهترین پدر و مادر شما باشید.

 

طراحی سایت، بهینه سازی و سئو سایت و تبلیغات خصوصا تبلیغات در گوگل از جمله مفاهیمی است که باید به صورت یک فرایند اجرا شوند. در پست های بعد بیشتر توضیح می دهم. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.