نکات ضروری برای طراحی یک سایت فروشگاهی موفق

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

نکات ضروری برای طراحی یک سایت فروشگاهی موفق

۷۰۸ بازديد

فروشگاه های اینترنتی مشخصه های خاص خود را دارند بطوریکه بگونه ای طراحی شده اند تا کاربران تنها یک را انجام دهند – خرید آنلاین یا اینترنتی. طراح وب سایتی که میخواهد چنین وب سایت هایی را طراحی کند می بایست معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را مد نظر داشته باشد. در این مقاله تلاش ما بر آن است تا نگاهی اجمالی به برخی از جنبه های مهمی که در طراحی یک فروشگاه اینترنتی مد نظر گرفته می شوند بیاندازیم.

بسیاری از شماها احتمالا قبلا این سوال در ذهنتان بوجود آمده است که چرا  طراحی سایت فروشگاهی می باشد با طراحی سایت شرکتی های دیگر متفاوت می باشد. چنین وب سایت هایی می بایست جذاب، سازمان یافته و منسجم باشند و از رنگ های درستی که مناسب روحیه وب سایت هستند استفاده شود. نگاهی دقیقتر به فروشگاه های اینترنتی موفق، مفهوم تفاوت های میان فروشگاه های اینترنتی موفق را نشان می کند.

یک فروشگاه اینترنتی می بایست از مبانی فروش خاصی پیروی کند:

  • 1. دادن روحیه نشاط به کاربران حین خرید اینترنتی
  • 2. اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان اطلاعات کافی در خصوص اینکه صاحبان این سایت چه کسانی می باشند و چرا این وب سایت و صاحبان آن افراد امینی هستند ارائه می دهد.
  • 3. استفاده از سایت باید برای همگان راحت باشد. اگر نیست، خریداران به سمت رقبایتان خواهند رفت.


این اصول، اصول جدیدی نمی باشند. همه ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز خریدی که منتظر باز شدن درب توسط مشتریان هستند، آشنایی داریم. معضل اساسی برای یک طراح وب سایت آنست که چطور این روشهای فروش مرسوم را در یک وب سایت، فروشگاه اینترنتی، و یک دنیای مجازی به نام اینترنت پیاده سازی کند.

من مطمئنم که همه شما متوجه شده اید که قسمت پخت اکثر شیرینی فروشها، در دورترین بخش شیرنی فروشیها قرار دارند ولی همچنان بوی شیرینی تازه، از درب ورود به مشام میرسد (حتی برخی اوقات، آنها از هواکشهایی برای پخش کردن بوی شیرینی به بیرون استفاده می کنند). آنها اینکار را به عمد انجام می دهند. فروشنده ها از حس بویایی برای جذب مردم و کشاندن آنها به فروشگاه هایشان استفاده می کنند جاییکه انواع و اقسام کالاها و اجناس اغوا کننده وجود دارد - همانند همان مثال شیرینی فروشی.

کات طلایی در طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با سایر انواع طراحی سایت بسیار متفاوت است. در واقع سایت تجارت الکترونیک، محیطی برای خرید و فروش محصولات مورد نظر شما است و در حقیقت بستر کسب و کار شما محسوب می شود بنابراین در طراحی سایت آن باید دقت نمایید.

آیا تمایل به طراحی فروشگاه اینترنتی دارید؟ قبل از اینکه شما طراحی سایت خود را تکمیل نمایید و محصول در وب سایت خود وارد کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که در فروشگاه اینترنتی ، کاربر باید حسی مشابه تجربه خرید از یک فروشگاه واقعی را داشته باشد.

خرید آنلاین می تواند برای بسیاری از افراد ترسناک به نظر برسد، بناراین خود را جای مشتریان خود بگذارید، تلاش کنید تا طراحی فروشگاه اینترنتی را به گونه ای انجام دهید که خرید برای مشتریان آسان و راحت باشد. علاوه بر این اطمینان و جلب اعتماد کاربران نیز از مهم ترین فاکتورهایی است که در هنگام طراحی سایت به ویژه طراحی فروشگاه اینترنتی به آن توجه نمایید.

نکات طلایی در طراحی فروشگاه اینترنتی

تصاویر واضح و شرح کامل در مورد خصوصیات محصول می تواند تاثیر به سزایی بر روی کاربر بگذارد. توجه داشته باشید که مشتریان در هنگام خرید اینترنتی به محصول دسترسی ندارند و نمی توانند آن را از نزدیک بررسی کنند، از این رو ارائه مشخصات کلی محصول و تصاویر مختلف از تمام قسمت های کالا موجب می شود تا کاربر و مشتری ، اطمینان بیشتری از خرید اینترنتی کسب کند.

به خاطر داشته باشید که جلب رضایت مشتری و کاربر اولین و اصلی ترین هدف طراحی فروشگاه اینترنتی است که می تواند به کسب و کار شما رونق ببخشد و موجب توسعه و محبوبیت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی شما شود، بنابراین باید به آن دقت ویژه کنید. شرکت طراحی سایت مبنا قادر به طراحی فروشگاه اینترنتی استاندارد و کاملا اصولی است که با اعمال فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت در مبنا و اساس طراحی سایت ، می تواند تا حد زیادی به بهبود و پیشرفت کسب و کار شما کمک نماید. در صورت تمایل به مشاوره طراحی سایت و سئو با مشاوران ما در تماس باشید.

مسیر فرضی در وب سایت شما

این مسیر فرضی چیست و چطور می توان چنین مسیری را در وب سایت تان رسم کرد؟ مسیر، راهی می باشد که بازدید کننده را به سمت عملیاتی که شما دوست دارید بازدید کنندگان انجام دهند، هدایت خواهد کرد... یعنی خرید آنلاین و اینترنتی. برخلاف مثال شیرینی فروشی، وب سایت ما بو ندارد. در وب سایت ها، فاصله میان هر نقطه تا هر نقطه دیگر، همواره یکسان میباشد، و در نتیجه بر خلاف مثال شیرینی فروشی، خروجی همواره و همیشه دم دست میباشد.

در یک وب سایت، می توان کالاها را در هر زمانی که فکر میکنید مناسب هست به مشتریان خود نشان دهید، ولی اینکار را می توان مرحله به مرحله و با آرامش بیشتری انجام داد تا مشتری را بیشتر به هیجان آورید (درست مثل بوی شیرینی در یک شیرینی فروشی).

همانطور که دیده می شود، گذاشتن کالاها در یک فروشگاه اینترنتی، بسیار ساده تر از اجاره کردن جا، بازکردن سوپر مارکت، و قرار دادن کالاها می باشد. ولی با وجود این، فروش اینترنتی بسیار سخت تر از فروش در دنیای واقعی می باشد.

یک فروشگاه اینترنتی که بخوبی طراحی شده است، مشتریان را نهایتا با یک یا دو کلیک به صفحه مناسب هدایت می کند. برخی از طراحان وب سایت از روشهایی استفاده می کنند که در طراحی سایت های غیر فروشگاهی هیچگاه بکار نخواهند رفت.

فروش اینترنتی، فروشگاه اینترنتی نیست

هر کسی حداقل یکبار هم که شده وب سایت هایی را بر پایه یک متن یا نامه دیده است. در صفحات این وب سایت ها، تنها لینک هایی به فرم سفارش دیده می شود. چنین وب سایت هایی که تنها بر پایه یک نامه و لینک به درخواست خرید می باشند، مرسوم ترین نوع فروشگاه های اینترنتی نمی باشند چرا که آنها معمولا تنها یک محصول را می فروشند. این شیوه به طراحان وب سایت ها اجازه می دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل کلیک کردن بر روی یک لینک، آن را نوعی مزیت نشان دهند. نشان دادن ویژگیهای مختلف محصول به مشتریان تنها راهی زیرکانه برای افزایش شانس کلیک کردن مشتریان بر روی دکمه سفارش محصول هر چند خط به چند خط می باشد.

چنانچه مشتری در یک مرحله هنوز متقاعد به خرید نشده است، همچنان می تواند به خواندن ادامه دهد و نظرات مشتریان دیگر را نیز در خصوص آن محصول در وب سایت بخواند. چه باور داشته باشید چه باور نداشته باشید، وب سایت های تک مقاله ای هنوز واقعا فروش خوبی دارند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی، باید بیشتر از یک محصول را ارائه دهد. البته افزایش تعداد محصولات، بر پیچیدگی وب سایت نیز می افزاید. فروشگاه های اینترنتی پیچیده، از روشهای گوناگونی استفاده می کنند تا بهترین محصولات انتخاب شده را برای ارائه به مشتریان نشان دهند. و این محصولات انتخاب شده، برای هر مشتری نسبت به مشتری دیگر متفاوت می باشد و به اصطلاح فروشگاه برای هر مشتری خصوصی میشود. روشهای خصوصی سازی قسمت عمده از یک فروشگاه اینترنتی را تشکیل میدهد.

ولی به هر حال این مطلب خارج از بحث این مقاله میباشد. هوشمندی روشهای انتخاب شده برای خصوصی سازی یک فروشگاه اینترنتی، تاثیر عمده ای در طراحی آن می گذارد. اولین سازمانی که از این روش استفاده کرد، amazon.com بود که کتابهایش را بر مبنای سفارشات گذشته آن بازدید کننده و ترکیبی از آمارهایی که در خصوص علایق آن بازدید کننده از کتابهای دیگر و مدت زمان خواندن مقدمه های کتاب های مورد علاقه بازدید کننده، در جلوی چشمانش قرار می داد. امروزه هدف پیشگویی آنست که چه چیزی را در اولین بازدید به مشتریانمان و بازدیدکنندگان ارائه دهیم.

طراحی فالب فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی قالب را نیز شامل میشود. یکی از مهمترین موضوعات آنست که چه جایی از صفحه را بازدید کننده در نگاه اول خواهد دید. تحقیقات زیادی روی این موضوع صورت گرفته است. اکثر این تحقیقات نشان می دهند که در وب سایت های انگلیسی زبان، قسمت وسط سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سایت های فارسی زبان، قسمت وسط سمت راست بعلاوه وسط صفحه اولین جایی هستند که نگاه های بازدید کننده را به خود جلب میکنند.

با استفاده از این روش، طراحان وب سایت ها تلاش می کنند تا مسیر حرکت چشمان بینندگان را به سوی خود جلب کنند درست همانند همان کاری که یک شیرینی فروش، با بوی شیرینی اینکار را انجام می دهد. یک طراح حرفه ای فروشگاه اینترنتی، بخوبی می داند چه طرحی را طراحی کند تا نگاه ها را بسوی خود معطوف کند.

چنانچه قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی را باز کنید یا قبلا چنین فروشگاهی را دارا می باشید، اطمینان حاصل کنید که مبانی فروش آنلاین و اینترنتی را بخوبی می دانید. با یک طراح وب سایت مجرب مشورت کنید. ترجیحا شخصی که تجربه ای طولانی در فروشگاه های اینترنتی دارد.

امروزه مشتریان فروشگاه آنلاین بسیار گسترده تر از مشتریان مغازه ها و فروشگاه های سنتی دیگر شده اند. اکثر کمپانی ها شیوه تجارت خود را تغییر داده اند چرا که مردم دیگر وقت خود را صرف رفت و آمد های طولانی و پردردسر نمی کنند. بیشتر ترجیح می دهند با یک کلیک، محصول مورد نظرشان را در خانه دریافت کنند. گسترش اینترنت، تجارت های سنتی را کم رنگ کرده و جای آن ها را به فروشگاه آنلاین داده است. طراحی فروشگاه آنلاین و راه اندازی آن در گذشته با امکانات کمتر و مشکلات بیشتر رو به رو بود. اما در حال حاضر که اعتماد مردم به فروشگاه های آنلاین جلب شده است، نداشتن آن باعث می شود از رقبا عقب بمانید.

پس وقت آن رسیده است که به دنبال راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی باشید. قبل از این که به طراحی فروشگاه آنلاین اقدام کنید، باید اصول اولیه این کار را بدانید تا فروشگاهی را راه اندازی کنید که در بازار رقابت از رقبای جدی که وجود دارد عقب نماند و شکست نخورد.رقبایی که در این بازار بزرگ و جدید وجود دارد، بسیار قوی عمل می کنند و کار را برای شما دشوار خواهند کرد و جای هیچ گونه اشتباهی برایتان نمی گذارند. البته نگران نباشید. شکست خوردن و شروع دوباره است که شما را موفق می کند.
با گرین وب همراه باشید تا مراحل راه اندازی و طراحی فروشگاه آنلاین را بررسی کنیم.

در فروشگاه اینترنتی چه بفروشیم

اگر قبل از اینکه به فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین افتاده باشید، مغازه ای معمولی داشته باشید حتما کار برایتان ساده تر است. چرا که می دانید محصولی که می خواهید به فروش بگذارید چیست و دچار سردرگمی نمی شوید. اما اگر هنوز ایده ای ندارید ما شما را راهنمایی می کنیم.

در قدم اول سعی کنید توانایی ها وعلایق خود را در نظر بگیرید. مهارت شما در چه زمینه ای است؟ در خیاطی؟ بسیار خب، فروشگاه لباس خود را تاسیس کنید. در قدم بعدی سعی کنید همیشه ایده ای ناب در محصولتان به کار ببرید. نمی گویم آن را پیچیده کنید. تنها آن را میان محصولات مشابه، خاص و کاربردی تر جلوه دهید. اگر محصول شما نیز مشابه دیگر محصولات موجود باشد، امکان برگزیده شدن شما از سوی مشتری، بین رقبای سرسخت در هر زمینه که در حال حاضر در فروشگاه آنلاین وجود دارد بسیار کم است.

اما اگر ایده ی خاصی در ذهن ندارید، می توانید گزینه ی مشارکت با برند های معتبر تر و محبوب تر را انتخاب کنید. هر چند آن ها هم به دنبال افرادی با توانایی بالا هستند.

شناسایی بازار و مشتریان هدف

منظور از مشتریان هدف افرادی است که در میان مخاطبان فراوان فروشگاه آنلاین، جذب محصول شما خواهند شد. به عنوان مثال محصول شما ساز می باشد. مشتریان هدف شما نوازندگان هستند. باید آن ها را طبق این معیار ها طبقه بندی کنید.
• سن، جنسیت، محل اقامت
• الگوی رفتاری
• انگیزه و هدف
• چالش مشتری و راه حل شما
• ارزش پیشنهادی محصولتان برای مشتری
ارزیابی ایده کسب و کار
قبل از هر اقدامی برای طراحی فروشگاه آنلاین، مطمئن شوید محصولتان خریدار دارد. گاهی ممکن است محصولی عالی داشته باشید و همه طرفدارش باشند اما خریدار نه. به عنوان مثال اثری هنری خلق کردید و آن را برای فروش گذاشته اید. احتمالا نظرات مثبت زیادی دریافت می کنید اما کسی حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظرتان نیست. مشکل کجاست؟
دلیل آن می تواند موارد زیر باشد:
• قیمت نامناسب محصول نسبت به رقبا
• انتخاب نادرست مشتریان هدف
• عدم وجود درخواست برای خرید محصولتان
و هر دلیل دیگری که مشتری را از خرید محصول شما باز می دارد. راه حل ساده است. پیش از آن که محصولتان را در فروشگاه آنلاین عرضه کنید، آن را در فضای مجازی به فروش بگذارید. از اینستاگرام و تلگرام یا شیپور، دیوار و… کمک بگیرید. این گونه به صورت مستقیم با مشتری ارتباط برقرار کنید و محصولتان را بفروشید. هنگامی که پس از ارزیابی، اطمینان خاطر پیدا کردید که محصولتان خریدار دارد و مخاطب حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظرتان می باشد، فروشگاه آنلاین خود را تاسیس کنید.

سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی

پس از این که نام و لوگویی مناسب برای فروشگاه آنلاین خود پیدا کردید، قدم بعدی انتخاب سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی است. این سیستم همه ی امکانات مورد نیاز شما برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را در اختیارتان می گذارد.
ووکامرس از محبوب ترین ها در میان فروشگاه ساز ها است که بر پایه ی وردپرس می باشد. پرستاشاپ، مجنتو و اپن کارت نیز از دیگر سیستم های مدیریت محتوا هستند.

استخدام نیروی‌ انسانی متخصص و رعایت اصول سئو در طراحی فروشگاه اینترنتی

پس از طراحی فروشگاه آنلاین و آغاز شدن مراحل ابتدایی کار، شما به نیروی انسانی متخصص نیاز دارید. با بررسی نیاز های خود در همه ی زمینه ها، و برگزیدن ضروری ترین ها با توجه به بودجه تان تعدادی نیروی انسانی فعال و متخصص رااستخدام کنید. به عنوان مثال شما به بازاریاب شبکه اجتماعی، گرافیست، تولید کننده محتوا و سئو کار در لیست استخدامتان نیازمندید. بدیهی است که هرچه تخصص آن ها بیشتر باشد، در کارتان موفق تر خواهید بود.

اهمیت سئو را به هیچ عنوان فراموش نکنید. اگر می خواهید فروشگاه آنلاین شما توسط مشتری شناخته شود، ابتدا باید آن را به موتور های جست و جوی گوگل بشناسانید. این می تواند از اصلی ترین ارکان موفقیت فروشگاه آنلاین شما و هر کسب و کار آنلاین دیگری باشد. رتبه ی خود را در موتور جست و جوی گوگل بالا ببرید و این گونه فروش خود را بیشتر کنید!


برای دریافت درگاه بانکی و جلب اعتماد مشتری، ملزم هستید نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنید. از سخت ترین مرحله های راه اندازی فروشگاه آنلاین دریافت نماد اعتماد است. پس هر چه زودتر برایش اقدام کنید. به سایت enamad.ir مراجعه کرده و مراحل دریافت نماد را آغاز کنید. بعد از اینکه تعهد نامه را به صورت محضری امضا کردید آن را برای نماد بفرستید. این گونه مشخص می شود که فروشگاه آنلاین شما تقلبی نمی باشد.

 

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

مشتری برای پرداخت هزینه ی محصولتان، نیاز به درگاه بانکی دارد. پرداخت آنلاین، واریز به شماره حساب و پرداخت نقدی از روش های پرداختی می باشند. بهترین گزینه پرداخت آنلاین می باشد. کافیست از بانکی معتبر، درگاه پرداخت تهیه کنید.

در آخر فراموش نکنید که هیچ موفقیتی بدون تلاش میسر نمی شود. نکات ذکر شده در این مقاله تنها مراحل راه اندازی و طراحی فروشگاه آنلاین می باشد. چالش هایی در کنار آن وجود دارد که ممکن است بار ها شما را زمین بزند. نا امید نشوید. تلاشتان را بیشتر کنید، رقبا را کنار بزنید و برترین شوید.

نکاتی مهم در خصوص طراحی فروشگاه اینترنتی

 

یکی از مهمترین دلایل برای طراحی سایت افزایش بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش و همچنین جلب رضایت کاربران وب سایت می باشد با توجه به این موضوع طراحی سایت فروشگاهی که بتواند نیازهای شما را برطرف کند لازم است.لازم به ذکر است که طراحی یک فروشگاه اینترنتی بایستی جذاب تر و سازمان یافته تر از وب سایت های دیگر باشد زیرا در غیر این صورت کاربر از خرید کردن و همچنین بازدید از سایر بخش های سایت منصرف خواهد شد.

e-shop

از مهمترین نکات در طراحی فروشگاه اینترنتی تهیه ی امکانات کامل محصول،وارد کردن قیمت محصول و سایر اطلاعاتی که بهتر است راجع به محصول داده شود قرار داده شود همچنین با اضافه کردن بخش راهنما با عنوان سوالات متداول (FAQ) می توان سوالات اساسی که راجع به محصول به نظر می رسد ایجاد کرد در این بخش می توان با پیش بینی و پاسخگویی به مسائل و سوالات اساسی را جواب داد.

برای طراحی سایت فروشگاهی بهتر است از رنگهایی انتخاب شود که روحیه ی کاربران را حین خرید اینترنتی افزایش دهد در غیر اینصورت و کسل کننده بودن وب سایت کاربران سایت خود را از دست خواهید داد.بهتر است در این وب سایت ها محصولاتی را که فکر می کنید مناسب هستند را به مشتریان نشان دهید برای این کار بهتر است مرحله به مرحله پیش رفت یک برنامه نویس خوب می داند که طراحی سایت مناسب با یک یا دو کلیک کاربر را به هدف برساند همچنین آرامش در طول دوره ی خرید حفظ شود تا کاربر را به هیجان آورید.

برای طراحی سایت مناسب که شما را به اهداف خود برساند بهتر است که به این نکته مهم توجه داشت که نگاه ها را به سمت مطلب خاصی جلب کنیم ؛ از آنجا که قسمت وسط سایت و همچنین وسط سمت راست جلب توجه می کند بهتر است از این مکان ها استفاده ی مفیدی کرد. مثلا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی رعایت این موارد و توجه به این قسمت ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

از آنجا که صفحه اصلی هر سایت از مهمترین صفحات می باشد باید از روشهایی جهت جلب و هدایت مشتری به سایر قسمت ها استفاده کرد یکی از این روش ها لینک دادن به صفحه ی فروشگاه اینترنتی می باشد با این کار کاربر را به راحتی به قسمت خرید اینترنتی و امکانات شرکت مورد نظر می رساند.

در ادامه این مقاله میخواهیم  نکات طلایی و کاربردی از اصول طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه دهیم پس افتخار دهید و با ما همراه باشید.

۱- طراحی فروشگاه اینترتی باید به گونه باشد که  در شرایطی که سرعت اینترنت پایین و کند می باشد، اصطلاحا وب سایت بالا بیاید و صفحه فروشگاه اینترنتی شما لود شود و کاربران به ان دسترسی داشته باشند. یعنی اهمیت سرعت سایت شما بسیار بالاست و هم از نظر سئو سایت شما و همچنین جهت جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری فروشگاه ما حائز اهمیت می باشد. برای اینکه اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی برای شما ملموس باشد به این مثال توجه فرمایید. فرض کنید شما در حال جستجوی یک محصول برای خرید از فروشگاه آنلاین هستید اولین کاری که شما انجام میدهید جستجوی نام محصول یا عبارات مرتبط با آن می باشد. پس از جستجو در گوگل، در صفحه اول گوگل ۱۰ لینک سایت به شما نمایش داده می شود و کاری که شما انجام میدهید این است که از بین این ۱۰ سایتی که نمایش داده شده تعداد ۳ یا ۴ یا بیشتر را در پنجره ای جدید باز می کنید اتفاقی که رخ میدهید این است که شما منتظر باز شدن این سایت ها می مانید و به محض اینکه اولین سایت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی وارد می شوید پس وب سایتی برنده شده است که حتی ۱ ثانیه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است پس سرعت فروشگاه اینترنتی شما حتی ۱ ثانیه هم ارزشمند است. معرفی ابزارهای تست سرعت وب سایت

تست سرعت سایت فروشگاهی
تست سرعت سایت فروشگاهی

۲-یکی از راه های داشتن سایت موفق که به فکر مخاطبین خودشون هستن استفاده از تصاویر کم حجم از محصولات مثل ۱۰ تا ۲۰ کیلو بایت است این کار باعث لود شدن سریع تصاویر سایت شما و همچنین خوشنودی مخاطبین سایت شما میشود چنانچه سایت فروشگاهی شما در کمترین زمان ممکن لود نه شود نتیجه کار ترک بازدید کننده ها و افت ترافیک وب سایت میشود.

۳-همیشه سعی کنید از تصاویر مناسب برای سایت خود استفاده کنید زیرا استفاده از تصاویر که بیشترین شباهت را با محتوای سایت وموضوع فعالیت ان دارا باشد باعث راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.

۴-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی همیشه سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و باعث جذب کاربران می شود استفاده شود، استفاده از رنگ های تند جیغ یا زننده که باعث از دست دادن کاربران می شود هرگز استفاده نکنید. مبحث مربوط به  UX تجربه کاربری را نیز جدی بگیرید.

تعریف UX تجربه کاربری
تعریف UX تجربه کاربری

۵-بهتر است در طراحی وب سایت فروشگاهی خود برای قسمت هدینگ سایت از فونت های مناسب استفاده کنید مانند  serif و برای متن های داخل سایت از فونت sans –serif استفاده کنید زیرا این گونه فونت ها خواندن را آسان تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بهتر است از ۲ الی۳ فونت برای نوشتن محتوای داخل سایت استفاده شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و باعث احساس راحتی بیشتر کابران شما در برقراری ارتباط با وب سایت می شود.

۶- برای استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاهی خودتان، هوشیار باشید زیرا زیاده روی دراین کار  باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا؟ چون کاربران برای دیدن تبلیغات به سایت شما نیامدند و هدف آنها کسب اطلاعات مفید ازمحتوای وب سایت شماست پس اگر تبلیغات شما انها را آزار دهد باید انتظار ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما  شانس خود را هم برای جذب بازید بیشتر، وهم کسب درآمد بیشتر از دست می دهید. و یک توصیه دیگر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا اینگونه تبلیغات بیشترین ضرر را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت قرار دادن آنها در سایت خود دریافت نموده اید در مقابل ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.

۷-بهترین کار برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های کوچک با بیشترین ارتباط به زمینه فعالیت خود می باشد زیرا تنها تبلیغات مفید هستند که دید میشوند.

۸-طراحی فروشگاه اینترنتی خود را برای همه مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه باعث ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را پایین میکشد.

طراحی سایت ریسپانسیو
طراحی سایت ریسپانسیو

۹- صفحه فروشگاه اینترنتی خود را به گونه  طراحی کنید که خود را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این کار در برنامه نویسی وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی وب سایت فروشگاهی  یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های همراه و یا تبلت ها استفاده میکنند نیز جذب کنید.گوگل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از ۵۱ درصد از کسانی که به طور روزانه از اینترنت استفاده میکنند به وسیله تلفن همراه و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این اولین باری است که کاربران موبایل از کاربران کامپیوتر های شخصی و لپتاب ها در این امر پیشی میگیرند و این خود عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، انگیزه کافی را منتقل می نماید.

۱۰- محتوای سایت فروشگاهی خود را به گونه تولید کنید که دارای مخاطبین خاص باشد و برای ان ها مفید و پر محتوا بوده و قابل بهره برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت مفید باشید باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود. مقاله آموزش تولید محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین محتوا را برای فروشگاه اینترنتی خود تولید نمایید.

تولید محتوای با کیفیت
تولید محتوای با کیفیت

۱۱- یکی از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم افزار های و چه نوع زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

۱۲- پروپوزال  مناسب انتخاب کنید یکی از بزرگ ترن مشکلات برای کارفرما ها این است که  دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه نوع گرافیکی نیاز دارند که متخصصین سئو پس از برسی کسب و کار و خواسته کار فرما با دادن پروپوزال مناسب کمک و یاری می کندد.پروپوزال: در لغت به معنی پیشنهاد است و در واقع می توان با آن ماکت و اسکلتی از کار اصلی را ارائه داد.‌همچنین برای تصویب یک طرح پژوهشی و تامین اعتبار آن، لازم است تا پژوهشگر قصد پژوهشی خود را در پیشنهاد طرح پژوهشی (پروپوزال Proposal) به اطلاع افراد ذیربط و کسانی که اعتبار مالی طرح را تامین می کنند برساند. کارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی میتوانند بهترین انتخاب را از بین شرکت های طراحی سایت داشته باشند.

۱۳- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما دسته بندی شوند تا کاربران به راحتی بتواندد محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

۱۴- همیشه به یاد داشته باشید  در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل محصول و همچنین محصولات مشابه این محصول در توضیحات کامل محصول قرار گیرد.

۱۵- طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه باشد که بخش پرداخت الکترونیکی داشته باشد  و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید فاکتور خرید صادر کرد.

۱۶- دیگر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که  نحوه ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد.  و وب سایت شما باید دارای پشتیبانی ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشید.

طراحی وب سایت
طراحی سایت

نتیجه گیری

در حال حاضر، خرید کردن به روش اینترنتی بسیار گسترش یافته و پیشرفت کرده است و هر روز در حال گسترش است مشتریان بیشتری جذب این نوع خرید می شوند. تنها نکته مهم در این جا این است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی باید اصول و قواعدی که برای آن وجود دارد رعایت شود.

 

احتمالا شما به دلیل هزینه های زیاد یک پروژه طراحی سایت در تهران به دنبال طراحی سایت ارزان قیمت و مقرون به صرفه می گردید. من شرکت پیام آوا را به شما پیشنهاد می کنم. از سوی دیگربعد از طراحی سایت برای شرکت خود تازه وارد یک مسیر بی انتها برای رقابت با دیگر فعالان بازار می شوید و برای موفقیت در این رقابت باید مفاهیمی مانند سئو و بهینه سازی سایت یا تبلیغات گوگل ادوردز را نیز برای کسب و کارتان به کار ببندید. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.