انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی موفق

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی موفق

۶۵۵ بازديد

اگر شما عنوان این مقاله را خوانده اید، و به نوعی حتی برای لحظه‌ای، در مورد نحوه انتخاب کلمات کلیدی، و برخورد با آن ها فکر کرده اید،خوش آمدید، شما تنها نیستید! علی‌رغم این حقیقت که واژه " کاندیدا" برای بازاریابی دیجیتال خیلی مناسب نیست، این مفهوم اصلی مدتی است که مورد بحث قرار گرفته است. این اصطلاح به سادگی، موضوع داشتن چندین صفحه برای رقابت یکسان (یا خیلی مشابه) دسته‌های کلید واژه را مشخص می‌کند.

نابودی سئو در انتخاب کلمات کلیدی  اشتباه

این مساله تاسف‌بار و اغلب بدون توجه به پتانسیل سئو در صفحات مربوط به آن آسیب می‌رساند . هنگامی که کلمات کلیدی هدف، در چند صفحه یکسان باشد، سردرگمی در کار موتورهای جستجو ایجاد می‌کند، که منجر به درگیری برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع که، چه صفحه‌ای برای کلید واژه های مورد نظر مناسب تر است، می شود. به عنوان مثال، وب سایت تجارت الکترونیکی من کفش را به صورت آنلاین می‌فروشد، و من یک صفحه اختصاصی را ایجاد کرده‌ام که عبارت "چکمه‌های کوتاه " را هدف قرار می‌دهد، عبارات رو به رو می تواند کلمات کلیدی آن باشد:  فروش آنلاین/ چکمه ها / چکمه های کوتاه،  در طول زمان تصمیم گرفتم که دو پست وبلاگ ایجاد کنم که موضوعات مربوط به چکمه های کوتاه را پوشش می‌دهد: یک پست در مورد نحوه پوشیدن چکمه‌های کوتاه، و دیگری  ۱۰ روش برتر برای پوشیدن چکمه‌های کوتاه در سال ۲۰۱۹ بود. یک ماه بعد متوجه شدم که، برخی از صفحات بلاگ من در واقع برای چند واژه کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند، که در طراحی سایت تجارت الکترونیک من در ابتدا برای آن‌ها قابل‌رویت بود.  حالا سوال این است: آیا این موضوع برای سئو سایت من خوب است یا خیر؟!

پاسخ این است: بستگی به موقعیت دقیق کلمات کلیدی، و قصد کاربر در هنگام جستجو برای یک عبارت خاص دارد. کلیدواژه‌ها سیاه یا سفید نیستند، نواحی خاکستری متعددی وجود دارند، و ما سعی خواهیم کرد چند سناریو در این مقاله ایجاد کنیم. من توصیه می‌کنم که ۵ دقیقه وقت بگذرید و این موضوع را بررسی کنید،تا نتایج بهتری در بهینه سازی سایت های خود داشته باشید.

جدی بودن موضوع نابودی سایت 

فکر می کنید موضوع نابودی سایت بر اثر انتخاب کلمات کلیدی اشتباه چقدر جدی باشد؟ بیشتر از آن چه فکر می کنید،  تقریباً هر وب سایتی که من در چند سال اخیر کار کرده‌ام، دارای کمی کلمات کلیدی اشتباه بوده استف که به حل نیاز دارد. به سختی می‌توان تخمین زد که، یک صفحه شامل این قضیه می شود یا خیر، زیرا صفحاتی شامل  این موضوع می شوند، که پتانسیل آن محدود است. بنابراین، پیشنهاد من این است که این مساله را با تجزیه و تحلیل صفحات دسته بندی شده درمان کنیم؛ زیرا این صفحات کمی بیش از صفحات تک، با موضوع کلمات کلیدی اشتباه درگیرند.

موارد رایج برای یافتن کلمات کلیدی اشتباه

به طور کلی می توان دو مورد کلی در سایت خود برای یافتن اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی بیابید:

  1. در سطح اطلاعات متا دیتا: زمانی که دو یا چند صفحه داده‌های متا دارید (برچسب عنوان و سرفصل‌های اصلی) که کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می‌دهند. این کار نیازمند نوع کمتری از اصلاحات است، زیرا تنها نیاز به تنظیم متا دارد. برای مثال، وب سایت تجارت الکترونیکی سه صفحه مرتبط با چکمه دارد که داده‌های متا زیر را دارند: چکمه های کوتاه، چکمه های کوتاه زنانه، چکمه های چلسی! این نوع اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی معمولا در وب سایت های تجارت الکترونیک اتفاق می افتد، که دسته بندی (یا زیر شاخه) زیادی دارند. قصد هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مانند مثال بالا را دارند. در حالت ایده‌آل، ما می‌خواهیم یک صفحه چکمه‌های عمومی داشته باشیم تا عبارات مربوط به چکمه‌های عمومی را هدف قرار دهیم، در حالی که دو صفحه دیگر باید بر روی انواع خاصی چکمه که ما در آن صفحات می‌فروشیم تمرکز کند: چکمه کوتاه و چکمه چلسی.seo in keywords
  2. سطح محتوای صفحه: هنگامی که اشتباهی در انتخاب کلمات کلیدی در سطح محتوای صفحه رخ می‌دهد ( به این معنا دو یا چند صفحه  معمولا موضوعات یکسانی در محتوای خود را شامل می شوند) به کار بیشتری نسبت به مثال بالا نیاز دارد، زیرا این موارد به وب مستر نیاز دارند، تا همه صفحات رقیب را پیدا کنند، و سپس درباره بهترین رویکرد برای مقابله با این مساله تصمیم‌گیری کند. به عنوان مثال، وب سایت تجارت الکترونیک من دو صفحه وبلاگ دارد که موضوعات زیر را پوشش می‌دهد: چگونه از چکمه های چرم برای افزایش طول عمر آن ها نگهداری شود، 21 راه حل برای تمیز کردن چکمه های چرم! این نوع اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی معمولا بر روی صفحات سرمقاله یا صفحات معاملاتی، که با مقدار قابل‌توجهی متن ارایه می‌شوند، رخ می‌دهد. معمولا زمانی که محتوای ویرایشی تولید می‌ شود، سئو محرک اصلی نیست.  چرا که تیم‌های مختلف در تولید محتوا برای دلایل اجتماعی و تعامل نقش دارند.

انواع اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی

به بیان ساده اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی و آسیب به سئو سایت می تواند دو نوع باشد:

  1. وجود دو یا چند صفحه در وب سایت شما که برای کلمات کلیدی مشترک رقابت می کنند، آیا این یک مساله اساسی واقعی است؟ پاسخ هر دو بله و نه است. اگر چندین صفحه برای یک عبارت رتبه‌بندی شوند، به این دلیل است که یک موتور جستجو عناصر هر دو صفحه را پیدا می‌کند، که به نوعی به آن پاسخ می‌دهند، بنابراین از لحاظ فنی، آن‌ها "طوطی" خوانده می شوند.  آیا این به این معنی است که شما باید بترسید و همه چیز را در هر دو صفحه تغییر دهید؟ قطعا خیر. این موضوع بستگی به سناریو و هدف شما دارد. این جا می توانید چند نمونه از سناریو هایی که برایتان نوشتیم را مطالعه کنید.
    سناریو یک: در مواردی که هر دو صفحه در صفحه اول جدول قرار دارند، این می‌تواند به نفع شما کارساز باشد : فضای بیشتر، به معنای ترافیک بیشتر برای صفحات شما است، بنابراین با آن به عنوان  نابودی " خوب " رفتار کنید. به عنوان مثال اگر من کلمه کلیدی چکمه های کوتاه را که بین صفحه A,B مشترک است، از صفحه A حذف کنیم، احتمالا گوگل با طرفداری از B رتبه بندی بیشتری به سایت شما بدهد.
    سناریو دو: در مواردی که صفحه A دارای رتبه‌ بالا است،  و صفحه B جایی برای مشاهده ( فراتر از ۱۵ تا ۲۰ نتیجه برتر ) نیست ، برای شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا این نابودی کوچک ارزش زمان و منابع شما را دارد یا خیر ، چرا که ممکن است این یک ضرورت باشد.
    سناریو سه: در مواردی که هر دو صفحه ای که دارای کلمات کلیدی مشترک هستند، دارای رتبه بندی بالا در موتور های جست و جو هستند. پس ممکن است شما هیچ یک از این صفحات را نابود نکنید، یا شاید مجبور شوید، با هردوی آن ها این کار را بکنید.keywords
  2. دو یا چند صفحه اصلی در سایت شما که برای کلمات کلیدی مشترک رقابت دارند، برای مثال فرض کنید کلمه چکمه های کوتاه، در دو صفحه متفاوت در سایت من ، و همچنین در دو زمان متفاوت، رتبه بندی شده است. به نظر می‌رسد گوگل به سختی تصمیم‌گیری می‌کند، که کدام یک از صفحات را برای این واژه انتخاب کند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، سعی کنید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید : این یک موضوع مشترک است که من مطمئنم بسیاری از شما با آن مواجه شده‌اید.

این ارزش گذاری از چه زمانی شروع شده است؟ دانستن زمانی که همه چیز شروع شده است،  به شما کمک خواهد کرد تا درک کنید که چگونه این مشکل در وهله اول بوجود آمده‌است. شاید یک برچسب استاندارد رخ داده یا ناپدید شده باشد، شاید برخی تغییرات در عناصر صفحه شما، یا یک الگوریتم به روز رسانی شده به وجود آمده باشد.

چند صفحه از صفحه هایی که کلمات کلیدی مشترک دارند حذف شوند؟ صفحات کم‌تر در معرض نوسانات، پرداختن به آن ها بهتر و آسان‌تر هستند. سعی کنید تشخیص دهید کدام صفحات درگیر هستند، و تمام عناصری که ممکن است این بی‌ثباتی را ایجاد کنند را بررسی کنید.

رتبه بندی صفحات چند وقت یکبار مشخص می شوند؟ سعی کنید بفهمید چند صفحه رتبه‌بندی برای یک کلید واژه چه زمانی تغییر کرده اند، هرچه زملان ان کمتر باشد بهتر است.  زمان تغییرات  از سایت در صورت وجود، ممکن است توسط تنظیمات دیگر ایجاد شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.