چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟

۶۹۷ بازديد
 
 

با رونق کسب و کار اینترنتی، افراد زیادی هستند که دوست دارند روزی طراح وب سایت شوند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی تغییر مسیر می‌دهند که بازار کارهایی مثل طراحی سایت رونق بیشتری می‌یابند. اما چگونه و از کجا باید طراحی وب سایت را شروع کرد؟ آیا هر شخصی می‌تواند در این راه موفق شود؟
ما در این مقاله سه گام اساسی تا تبدیل شدن به یک طراح وب سایت را بررسی می‌کنیم:

۱- با کار یک طراح وب سایت آشنا شوید

با کار طراحی وب سایت و روش‌های کسب درآمد اینترنتی آشنا شوید. پستی بلندی‌های این کار را بشناسید.
به مقاله‌ی مزایای داشتن وب سایت مراجعه کنید و از تاثیرات وب‌سایت‌ها در کسب‌وکارها بخوانید.
باید ببینید آیا واقعاً به کار طراحی علاقه دارید؟ زیرا داشتن علاقه، لازمه‌ی پیشرفت در هر کاری است. راجع به موقعیت شغلی و درآمد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید تا با انگیزه‌ی بیشتری شروع کنید. در این زمینه خواندن مقاله‌ی معرفی شغل طراحی وب سایت به شما کمک خواهد کرد.

۲- تخصص‌های لازم در طراحی وب سایت را بشناسید

برای طراحی سایت حداقل یک تیم متشکل از افراد زیر نیاز است. اگر دوست دارید یک طراح وب سایت شوید ابتدا جایگاه خود را در تیم مشخص کنید:
گرافیست سایت: معمولاً ایجاد طرح‌های اولیه‌ی وب سایت، طراحی اشکال گرافیکی، تصویرسازی ، طراحی لوگو و.. به عهده‌ی گرافیست است که باید فردی خلاق و باانگیزه باشد.
برنامه نویس سمت کاربر (client side): طراحی رابط کاربری یا همان پوسته‌ی سایت (بخشی از سایت که کاربر با آن در ارتباط است) بر عهده‌ی یک برنامه نویس رابط کاربری است که معمولاً از زبان‌های javascript ، html،css استفاده می‌کنند.
برنامه نویس سمت سرور (server side): با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل asp.net وphp ارتباط مرورگر با سرور را میسر می‌سازند.

۳- بهترین روش‌های یادگیری طراحی سایت را بدانید

برای شروع یادگیری دنبال راهی باشید که با کمترین هزینه شما را به یک طراح وب سایت حرفه‌ای تبدیل کند. این هزینه شامل زمان، پول و انرژی شماست. در جدول زیر روش های یادگیری طراحی سایت همراه با مزایا و معایب آن را بررسی کرده‌ایم.

روش یادگیری مزایا معایب
جست‌وجو در اینترنت و مطالعه مقاله تقریباً رایگان دشواری فرآیند یادگیری

 

طولانی شدن فرآیند یادگیری

مطالعه‌ی کتاب
کامل ترین منبع یادگیری

هزینه‌ی کم

امکان یادگیری در هر زمان و مکانی

دشواری فرآیند یادگیری

 

دور شدن از فرآیند عملی برنامه نویسی

طولانی شدن فرآیند یادگیری

ویدیو آموزشی هزینه کم

 

امکان یادگیری در هر زمان و مکانی

استفاده از تجربیات بهترین مدرس‌ها

یادگیری آسان

امکان استفاده مجدد از منابع آموزشی

باقی ماندن سوالات ذهنی در صورت وجود نداشتن پشتیبانی از طرف ارائه دهنده

 

 

از دست دادن زمان در صورت کم بودن کیفیت آموزش‌ها

کلاس‌های آموزشی استفاده از تجربیات مدرس

 

یادگیری آسان

هزینه‌ی بالا

 

وابسته بودن سرفصل ها به سطح علمی کلاس و میزان دانش استاد

انتخاب شغل برای تمام افراد، از مهمترین تصمیمات در زندگیشان به حساب می آید. بسیار مهم است شغلی را انتخاب کنیم که به آن علاقه داشته باشیم و موجب افزایش توانایی ما باشد. همچنین در بسیاری اوقات، شغل مناسب سبب رفع نقاط ضعف ما می شود. شغلی که ما انتخاب می کنیم باید امکان ارتقاء داشته و از طریق آن توان تامین هزینه های زندگی و رسیدن به اهداف شخصی و اجتماعی خود را داشته باشیم.فاکتورها و عوامل زیادی وجود دارد که در راه به موفقیت رساندن یک شخص و اینکه او را به چهره ای شناخته شده و موفق تبدیل نماید، بسیار اثر گذارند.

 
در زمینه طراحی سایت هم توصیه می کنم تفاوت های طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را قبل از هر چیز مطالعه کنید. طراحی سایت یک امر حرفه ای است پس طراحی سایت حرفه ای را از شرکتی که به شما خدمات ارائه می دهد بخواهید. 

بیایید حالا عوامل موفقیت در طراحی سایت حرفه ای را با هم مرور کنیم. عوامل زیر از نظر سنجی های انجام شده با متخصصین این حوزه بدست آمده است.

 

1-  تبلیغات ، مهم ترین اصل است
در هر شغل و حرفه ای که بخواهید در ان معروف و پیشرفت کنید نیاز دارید تا خودتان را به دیگران معرفی کنید و در صورتی که در جامعه مخاطبان خود شناخته شوید می توانید تا حد زیادی از موفقیت خود اطمینان داشته باشید. اما این که چگونه برای خود تبلیغات انجام دهید، امر بسیار مهمی است، زیرا اگر این کار را به صورت اشتباهی انجام دهید ممکن است که مشتریان خود را از دست بدهید. خوشبختانه در حال حاضر روش های راحتی برای مارکتینگ مجازی وجود دارد که علاوه بر این که خرج زیادی را برای شما ندارد، می تواند جامعه گسترده ای را تحت پوشش خود قرار دهد.

در این حرفه هر پروژه ای که شما به خوبی از پس آن برآیید، به یک نماینده بازاریابی برای شما تبدیل خواهد شد و امضای شما پای تمامی وب سایت هایی که طراحی میکنید، یک تبلیغ خوب برای شما به حساب خواهد آمد. در واقع رزومه فعالیت ها و لیست نمونه کارهای شما که در وب سایت شخصی شما قرار می گیرد، بزرگترین عامل درآمدزایی شما و تعیین کننده قیمت پروژه های کاری آینده شما خواهد بود. اگر از همان ابتدا به این فکر باشید که کار خود را به صورت حرفه ای انجام داده و کارنامه موفقی را برای خود دست و پا کنید می توانید با به دست آوردن رضایت مشتریانتان بزرگترین بازاریابی را برای خود انجام دهید. پس فراموش نکنید که اگر کار خود را به صورت حرفه ای و بدون عیب و ایراد انجام داده و پشتیانی درستی از کارتان داشته باشید، خودتان می توانید مشتریان زیادی را دست و پا کنید و نیازی نخواهد بود که دست به انجام هزینه های هنگفت تبلیغاتی بزنید.

تبلیغات ، مهم ترین اصل است


2- ایجاد وب سایت شخصی
وب سایتی شخصی را ایجاد کنید و دانش و تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید. حتما این وب سایت برای شما مزایای فراوانی خواهد داشت واین را باید بدانید که مسئولیت شما رو دوچندان خواهد کرد اما ارزشش را دارد.
3- شرکت در دوره های آموزشی معتبر
شاید خیلی از شما ها به این موضوع اعتقاد نداشته باشید که شرکت در دوره های اموزشی بسیار برای شما مفید و مثمر ثمر خواهد بود و ترجیح میدهید که کار را توسط مطالعه کتاب و یا از روی مطالبی که بر روی اینترنت و وب سایتها شروع کنید. اما یک مسئله را نمیتوانید نا دیده بگیرد و آن این است که در طول این دوره ها با اشخاص بسیاری با سطح توانایی های مختلف و علوم گوناگون آشنا میشوید که همانها در آینده هسته اصلی تیم کاری شما را تشکیل خواهند داد.


آموزش و یاد گیری نرم افزارها، زبانها و نکات زیر برای یک طراح سایت لازم می باشد :
•    آشنایی با نحوه کارکرد انواع cms ها جهت ایجاد سیستم مدیریت محتوای شخصی و اختصاصی
•    مشاهده نمونه سایتهای مختلف، ایده گرفتن و آشنا شدن با نمونه های بین المللی
•    یادگیری CSS و CSS3
•    آشنایی با استانداردهای طراحی وب سایت و بکارگیری آنها در طرحهای خود
•    یادگیری یکی از زبانهای برنامه نویسی محبوب PHP,ASP,JAVA,PYTHON,RUBY
•    تسلط به زبان انگلیسی و بالابردن آگاه و دانش در سایت ها و فروم های خارجی مانند stackoverflow
•    یادگیری JavaScript و Jquery
•    یادگیری XML و Ajax و Json
•    آشنایی و استفاده از تکنولوژیهای جدید
•    یادگیری HTML و HTML5
•    یادگیری و آشنایی با نحوه کار کردن ویرایشگرهای کدنویسی مانند Eclipse,NetBeans,IntelliJ IDEA برای زبان JAVA و PhpStorm,Sublime Text,Zend Studio,phpDesigner برای زبان PHP و visual studio برای زبان C#.NET یا VB.NET و ASP.NET و pycharm برای زبان Python و ... (انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب میان زبان های محبوب php,asp,java,python,ruby و java به سلیقه شماست)
•    یادگیری نرم افزار های گرافیکی طراحی قالب سایت مانند Photoshop,Coreldraw,Illustrator
•    یادگیری یکی از سیستم های مدیریت پایگاه داده مانند MySQL,SQL Server,Oracle,SQLite,Mongodb,DB2,PostgreSQL
•    مطالعه، مطالعه، مطالعه و ...


راه سخت و طولانی به نظر میرسد؟  درست است اما شما میتوانیدبا یادگیری  در زمره بهترینهای طراحی وب سایت قرار بگیرید اگر که بخواهید. شما با دانستن و یادگیری این موارد میتوانید تمامی امور مربوط با ساخت یک وب سایت دینامیک را بصورت کامل در دست بگیرید و آنرا از ابتدا تا انتها پیش ببرید .

البته اینگونه  نیست که اگر شما همه موارد بالا را ندانید کاری برای شما وجود نخواهد داشت، اما اگر میخواهید یک طراح وب سایت کامل و متخصص بشوید دانستن تمامی آنها ضروری به نظر میرسد. بهتر است در ابتدای کار فقط از طریق کدنویسی دستی و در یک نرم افزار ویرایشگر مانند (NotePad) کار رو شروع کنید و وقتی که به اندازه کافی با کدنویسی آشنا شدید آنگاه به سراغ نرم افزار بسیار قدرتمند DreamWeaver بروید. شما باید اطلاعات بروزی داشته باشید و در جریان تازه ترین ها ی خود قرار بگیرید.

میتوانید با دنبال کردن طراحی وب سایت هایی که در این زمینه وجود دارد اینکار را به خوبی انجام دهید. ذکر این نکته هم ضروری است که نیازی نیست شما تمامی این مراحل را طی کنید تا بتوانید وارد این حرفه شوید و میتوانید در همان سطحی هم که هستید پروژه هایی را دست بگیرید و انجام دهید

آموزش و یاد گیری نرم افزارها


4- تمرین، تمرین، تمرین
بعد از اتمام دوره ها اموزشی شاید این حس به شما دست بدهد که علامه دهر هستید و در حال حاضر هیچ کسی روی دست شما نیست، اما این یک احساس پوچ و توخالیست که هرچه جلوتر بروید و هرچه مهارت شما بیشتر بشود تازه متوجه میشوید که شما قطره ای هستید در این اقیانوس بیکران . مخصوصا وقتی که نمونه کارهای خارجی را میبینید این احساس پررنگتر و قویتر میشود ، تنها راه حل شما انجام تمرین های بیشتر و بیشتر است. خودآموزهای زیادی باید انجام دهید تا موازی با علم روز دنیا پیش بروید. بیکار ننشینید فقط تمرین کنیدچون اینکار باعث پیشرفت ومهارت در حرفه ای شما می شود.

تمرین، تمرین، تمرین

 

5- محیط کارشما
در واقع باید گفت که یک طراح وب می تواند در یک کلبه در یک روستای دور افتاده هم، حرفه خود را انجام دهد و تنها کافی است که به اینترنت و برق دسترسی داشته باشد تا بتواند از تمامی نقاط جهان سفارش کار بگیرد. در حقیقت کسی که طراح وب است، چه به صورت مستقل کار کند و چه کارمند یک شرکت باشد تمامی کارهای خود را در بستر اینترنت انجام خواهد داد و الزاما نیازی نیست که حضور فیزیکی در مکانی داشته باشد. شما می توانید در خانه خود نشسته و با مشتریانتان سرو کله بزنید و باید گفت که کمتر شغلی پیدا می شود که چنین ویژگی داشته باشد.

اگر به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید و کارتان در سطح برنامه نویسان حرفه ای باشد هم می توانید روی درآمدهای کسب شده خارج از کشور حساب کنید و حیطه کاری خود را گسترده تر کنیدخیلی خوب است که فرقی نکند شما در کجا هستید و همه جا بتواند نقش دفتر کارشما را داشته باشد. به این شکل دیگر لازم نیست که همیشه در یک زمان خاص در یک محل خاصی برای کار کردن حضور داشته باشید و شاید حتی تخت خواب شما در حالتی که روی آن نشسته اید و لپ تاپ خود را روی پاهایتان قرار داده اید،بتواند به یک محیط کار برای شما تبدیل شود.

این تصور ممکن است که کمی رویایی به نظر برسد اما باور کنید که همین الان هستند افرادی که به همین شکل در حال کار کردن و به دست آوردن درآمد هستند و با شجاعتی که به خرج داده اند بسیاری از مشکلاتی که شما با آن سرو کله می زنید را برای خودشان حل کرده و به یک کار ایده آل با شرایطی بسیار مناسب دست پیدا کرده اند.. همین که لازم نیست شما در یک زمان در مکان خاصی حضور داشته باشید به اندازه کافی وسوسه انگیز است که به سراغ این شغل بروید.اگر شما همین الان تصمیم بگیرید که شغلی را برای خودتان به راه انداخته و به کسب و کار مخصوص خودتان مشغول شوید، باید فکر خیلی از موارد را بکنید.

از جمله این که مبلغ زیادی را به عنوان سرمایه اولیه برای شروع هر کاری نیازخواهید داشت. اما در مورد طراحی وب همه چیز فرق می کند و برای این که شغل طراحی سایت را شروع کنید نیاز نیست که تجهیزات خاصی داشته یا سرمایه اولیه زیادی داشته باشید.

شما با یک سیستم رایانه ای نه چندان قدیمی و با داشتن اینترنت می توانید شغل خود را به راه اندازید. البته اگر مصرف برق و پول اینترنت را جزو مصارف خانگی به حساب آوریم باید بگوییم که شما هیچ خرج دیگری نخواهید داشت. در واقع بزرگترین سرمایه ای که احتیاج دارید، زمان و خلاقیتی است که برای کارتان صرف می کنید. شما باید زمان قابل توجهی را صرف کنید تا تمامی تکنیک های به روز مورد نیاز برای طراحی وب را به خوبی یاد بگیرید و این شغلی است که در آن یادگیری پایانی ندارد و علم شما باید همیشه به روز باشد.

هر چند وقت یک بار متدهای جدیدی معرفی شده و نرم افزارهای بهتری برای برنامه نویسی در اختیار شما قرار داده می شود که ضمن این که کار شما را آسان می کنند، قابلیت های نوینی را هم در اختیارتان قرار می دهند تنها زحمتی که شامل حال شما است ممکن است این باشد که با این روش های جدید آشنایی پیدا کرده و حواستان باشد که علمی که در این زمینه دارید، کهنه نشده و از رقبایتان کم نیاورید. توجه داشته باشید که یادگیری شما همیشه باید استمرار داشته باشد و مسلما این کار زمان قابل توجهی را از شما خواهد گرفت. اما با تمامی این موارد درآمدی که شما از این راه به دست می آورید با احتمال زیاد، سود خالص است و در مقایسه با شغل هایی که با فروش محصول به سود می رسند، این شغل بسیار پرسودتر به نظر می رسد.

محیط کارشما


6- شرکت در پروژهای کوچک و بزرگ بدون درخواست کارمزد
باید غرور را کنار بگذارید باید خودتان را به بقیه نشان دهید و شایستگی های خود را اثبات کنید. بهترین راه این است در چند پروژه بصورت مجانی کار کنید و بقول معروف کارآموزی کنید. این کار چندیدن مزیت برای شما دارد. اول اینکه طراحی سایت بصورت تئوری و عملی خیلی با هم فرق دارند و با خیلی از مسائل در هنگام کار آشنا میشوید. دوما در کنار اساتید و حرفه ای های این کار تجربیاتی خوبی بدست می اورید. سوما برای خود رزومه ای درست میکنید که من در فلان پروژه فعالیت کردم و چهارم اینکه احتمالا اگر شایستگی لازم رو داشته باشید یا به شرکتی معرفی خواهید شد و یا در همان تیم باقی خواهید ماند.

- شرکت در پروژهای کوچک و بزرگ بدون درخواست کارمزد


7- شناسایی نقاط قوت و ضعف کاری که می پذیرید
هر کاری مزایا و معایبی دارد، پس بهتر است قبل از دست به کار شدن و اینکه وارد حرفه ای شوید خوب تحقیق کنید و مزایا و معایب آن کار را بدانید. برای مثال فرض کنید شما با کامپیوتر مشکل دارید و شبانه روز بیشتر از یک ساعت نمیتوانید به مانیتور خیره شوید، پس این نیز یک انتخاب احمقانه است. یا فرض کنید ماهیت کار خلبانی پرواز و سفر است اگر شما از ارتفاع ترس دارید پس این یک انتخاب احمقانه است. از اطرافیان و آشنایان و حتی در تالارهای گفتمان در رابطه با شغلی که میخواهید انتخاب کنید خوب تحقیق کنید تا بعدا پیشمان نشوید.

8- نویسندگی در وب سایتهای معروف
برای اینکه خودآموز بنویسید بیشتر از انکه نیاز به تجربه این کار داشته باشید نیاز به دانستن زبان انگلیسی خوب است . خودآموزهای بسیار زیادی در وب موجود هستند که فقط کسی را میطلبند که آنها را ترجمه کند و مطمئنا در این راه نکات بسیار خوبی را یاد خواهید گرفت اما سئوالاتی که در باره خودآموز شما و توسط دیگر خوانندگان بوجود خواهند آمد عامل اصلی پیشرفت و در نهایت شناخته شدن شما در دنیای سایبر خواهند شد و این در راه موفقیت به شما کمک شایانی خواهد کرد. تعداد وب سایتهایی که در رابطه به آموزشها و نکات طراحی وب سایت مینویسند کم نیست و مطمئن باشید تمامی آنها از نویسندگی شما در وب سایتشان استقبال خواهند کرد.

نویسندگی در وب سایتهای معروف


9- کاری را بعنوان شغل انتخاب کنید که از انجام آن کار لذت ببرید
موفقترین افراد کسانی هستند که به کارشان عشق میورزند. پس سعی کنید شغلی که میخواهید انتخاب کنید با خصوصیات روحی شما تطابق داشته باشد.اولین قدم در هرکاری مهمترین قدم در آن کار است. یکی از ضعفهای ایرانیها این است که در شروع کار زیاد به کار و عواقب و مزایا و ایرادات آن فکر نمیکنند و زود میخواهند دست به کار شوند و وارد فاز عملیاتی بشوند.

 

موفقترین افراد کسانی هستند که به کارشان عشق میورزند. پس سعی کنید شغلی که میخواهید انتخاب کنید با خصوصیات روحی شما تطابق داشته باشد.اولین قدم در هرکاری مهمترین قدم در آن کار است. یکی از ضعفهای ایرانیها این است که در شروع کار زیاد به کار و عواقب و مزایا و ایرادات آن فکر نمیکنند و زود میخواهند دست به کار شوند و وارد فاز عملیاتی بشوند.

موفقترین افراد کسانی هستند که به کارشان عشق میورزند. پس سعی کنید شغلی که میخواهید انتخاب کنید با خصوصیات روحی شما تطابق داشته باشد.اولین قدم در هرکاری مهمترین قدم در آن کار است. یکی از ضعفهای ایرانیها این است که در شروع کار زیاد به کار و عواقب و مزایا و ایرادات آن فکر نمیکنند و زود میخواهند دست به کار شوند و وارد فاز عملیاتی بشوند.

9- کاری را بعنوان شغل انتخاب کنید webcoweb.com and webselect که از انجام آن کار لذت ببرید

موفقترین افراد کسانی هستند که به کارشان عشق میورزند. پس سعی کنید شغلی که میخواهید انتخاب کنید با خصوصیات روحی شما تطابق داشته باشد.اولین قدم در هرکاری مهمترین قدم در آن کار است. یکی از ضعفهای ایرانیها این است که در شروع کار زیاد به کار و عواقب و مزایا و ایرادات آن فکر نمیکنند و زود میخواهند دست به کار شوند و وارد فاز عملیاتی بشوند

 
 
 
در آخر توصیه می‌کنیم برای این که مدت بیشتری در بازار شلوغ محتوا محبوب بمانید، همواره محتواهای تولیدی خود را بخوانید و با نوشته‌هایتان را با معیارهای جدید مطابقت بدهید. در صورتی که به دنبال شرکتی حرفه ای در زمینه طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه هستید من شرکت طراحی سایت پیام آوا را به شما پیشنهاد می کنم. شرکت طراحی سایت در تهران که سابقه بسیار طولانی در این زمینه دارد. یک طراحی سایت حرفه ای را از شرکت پیام آوا بخواهید تا تجربه یک پیشرفت فوق العاده در شغلتان را ببینید. 
 
 
در مطالب آینده در خصوص مفاهیم  سئو و بهینه سازی سایت و تبلیغات گوگل برایتان بیشتر توضیح می دهم. 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.