تولید و مدیریت محتوا برای ارتباط با مشتری

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

تولید و مدیریت محتوا برای ارتباط با مشتری

۶۹۸ بازديد
 

 

برای ایجاد رابطه قوی و جادویی با مشتریان باید از روش های مختلف بهره ببریم. این که بتوانیم با مشتریان رابطه فوق العاده و ایده آل داشته باشیم کاری بسیار آسان می باشد،‌ اما خبره شدن در آن به تلاش واقعی نیاز دارد.شما می توانید با کارکردن بر روی برخی ویژگی ها در این بخش خبره شوید. منظور از خبره شدن ، بدست آوردن مهارت ایجاد ارتباط با مشتری است.شما صاحب هر نوع کسب و کاری باشید نیاز به این مهارت دارید، حال اگر کسب و کار شما توسط  یک وب سایت به دیگران عرضه میشود و مردم از صفحه یک وب سایت و درگاه اینترنتی شما را مورد بررسی قرار میدهند کار شما بسی سخت تر است. چون در فضای سنتی مخاطب شما را می بیند و ارتباط موثری برقرار میشود به دلایل روانشاسی ، اما در وب و اینترنت ارتباط و حفظ ارتباط کمی سخت تر است .
قطعا شما یک وب سایت که راه اندازی میکنید تمامی کارهای مهم را انجام نداده اید بلکه این وب سایت دروازه ایی است برای تعامل شما و مخاطبی که تبدیل به مشتری شود و حفظ کزدن این مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار واقعا مهارت ورزی و پیگیری میخواهد. در این مقاله روش هایی را متذکر میشویم که وب سایت شما را از حالت سکون و رخوت نجات دهیم، شاید مواردی که در ادامه میگوییم جرقه ایی باشد در ذهن شما برای اینکه تصمیم بگیرید ارتباط وب سایت خود را با مشتریان افزایش دهید. ما تصور میکنیم شما در حال حاضر صاحب وب سایتی هستید که کسب و کارتان را در آن منتشر کردید و مایل هستید خود را به دیگران معرفی کنید و مراحل اولیه عملا انجام شده.                                                 

ظهوری خلاقانه

در درجه اول وقتی کاربران وارد یک سایتی میشوند باید نقطه ایی خیره کننده در ذهن آن ها نقش ببنند که آن صفحه را نبنند و سراغ پیج دیگری بروند. باید طراحی وب سایت شما جلب توجه کند، طرحی زیبا داشته باشد. به گرافیک اولیه وب سایت خود توجه کنید.

نظم و ارتباطات

زمانی که کاربر وارد سایتی میشود نباد زیاد به دنبال مقصد بگردد، مسیر را برای کاربر راحت کنید و بدانید مثلا یک کاربر برای ارتباط با شما نباید سایتتان را زیر و رو کند، بلکه بصورت شفاف پل ارتباطی شما و کاربر باید واضح و کوتاه و مشخص باشد.

لینک هایی بدون سرمقصد

بدترین اتفاق میتواند این باشد که دگمه ایی را در سایت تان قرار دهید ولی لینک مشخصی نداشته باشد ، عملا بدون کاربرد باشد.مثلا روی صفحه محصولات ویژه کلیک میکنید اما هیچ اتفاقی نمی افتد.حس بد و اعتبار کمی را برای شما در مخاطب بوجود مب آورد.

شفاف سازی

در توضیحات محصولات و خدمات خود شفاف سازی کنید سعی کنید تمامی اطلاعات صادقانه باشد و به دور از هرگونه بزرگ نمایی آن را ارائه دهید. مثلا اگر فروش یک کیف را دارید عکسی واقعی از محصول خود با مشخصات مقیاس و جنس قرار دهید نه عکسی مشابه.

بازاریابی محتوایی را به یاد بیاورید

متناسب با محصول و خدماتی که دارید تولید محتوای مناسب داشته باشید، این کار باعث میشود در جستجو ها در پیش چشم مشتری بیایید. بازاریابی محتوا یکی از روش های نوین بازاریابی در دنیای امروز محسوب می شود و با تولید محتوای مناسب برای کاربران می توانید اعتماد آنها را به سمت خود جلب نمایید و برند خود را تثبیت کنید. 

تعاملات تشویقی و تخفیفی

بسیاری از وب سایت های فروش، برای مشتریان  خود تخفیف و پاداش قرار میدهند این کار میتواند در خرید اول اتفاق بیفتد یا روش های دیگری داشته باشد، اما مطمئنا هر عامل تشویقی می تواند به فروش شما کمک زیادی بکند. سعی کنید از عواملی برای تشویق و تخفیف استفاده نمایید که با مخاطب شما همخوانی دارد.

اطلاعات مخاطب

همیشه اطلاعات افرادی که وارد وب سایت شما می شوند را بگیرید و حفظ کنید. مانند ایمیل یا شماره تماس. فستیوال ها و اطلاعیه ها را به آن ها بفرستید و با آنها ارتباط مستمر برقرار نمایید.

شبکه های اجتماعی

از شبکه های اجتماعی برای ارتباطات و تعاملات با مشتریان طبق اصول خاصی استفاده کنید و آن ها را به وب ساتتان هدایت کنید. 

مشاوره دهید

برای محصول و خدمت خود همیشه به مشتری اینترنتی امکان مشاوره دهید و این قسمت را واضح در دید مشتری و کاربران قرار دهید تا احساس خوشایندی داشته باشند و با شما ارتباط برقرار کنند و سعی کنید همواره پاسخ ها را به موقع بدهید.

ایجاد عکس العمل در مشتری

هر صفحه ایی که تولید میکنید و برای آن زحمت می کشید آن را همان طور بدون کاربرد منتشر نکنید مثلا اگر در حال معرفی محصولات هستید ما بین آن یک محصول ویژه را با تخفیف لینک دهید تا کاربر عکسالعمل نشان دهد و روی آن کلیک کند ،ذاین کار شاید سبب خرید شود



چگونه محتوای وب سایت خود را تهیه کنیم

محتوای وب سایت
 
 

نونما کردن وب سایت شرکت شما می تواند امری دشوار باشد بویژه اگر قبلا هرگز چنین کارهایی را انجام نداده باشید.
صادقانه بگویم، اگر قبلا این کار را نکرده باشید، می تواند برایتان تبدیل به یک کابوس شود. اما من سعی می کنم به شما کمک کنم.این روزها بیشتر خریداران تجاری و شرکای احتمالی، قبل از شروع کسب وکار با شما، سایت شما را مرور می کنند. وب سایت شما، ابزار بالقوه قدرتمندی برای فروش و بازاریابی است و می تواند به شما کمک کند تا:
• مشتریان احتمالی تولید کند
• طرفداران محصولات شما را بیشتر جذب کرده و آن ها را وادار به خرید کند
• اطلاعاتی راجع به محصولات و خدمات به شیوه ای قانع کننده ارائه دهید.
• سفارشات را پردازش کنید، cross-sell1 وUp-sell2 انجام دهید و تبلیغات خاصی را ارائه دهید.
• با مشتریان فعلی خود و کانال های توزیع ارتباط برقرار کنید.
• شهرت به دست آورید.
به سایت خود به عنوان یک بروشور تعاملی بنگرید که با گروه های مختلف صحبت می کند و بازدیدکنندگان را به مشتریان و طرفداران شرکت شما تبدیل می کند. سایت شما بسط علامت تجاری شماست و نمونه ای از کیفیت کار شما می باشد.
با این که یک سایت می تواند یک سرمایه گذاری مهم باشد، مجبور نیستید پول فراوانی برای آن خرج کنید.
معرفی محصول جدید خود به تمامی مشتریان قبلی ۱-Cross sell
معرفی محصولات مشابه یا مکمل محصولات خریداری شده توسط یک مشتری یا گروهی از مشتریان ۲-Up-sell

 

محتوای وب سایت

این سایت تنها باید به روشی تاثیرگذار با بازار شما ارتباط برقرار کرده و از علامت تجاری شما پشتیبانی کندو البته اگر سایت خود را با محتوایی غنی تر و برخی عملکردهای اصلی بازاریابی توسعه دهید، قاعدتا قابلیت های بازاریابی بالقوه سودمند و گسترده ای بدست می آورید.
بنابراین از کجا شروع کنیم؟ از محتوا- اطلاعات و ابزاری که نیاز است با مشتریان و طرفداران خود مطرح کنید. طراحی، عملکرد و برنامه ریزی همگی بعد از محتوا مطرح می شوند- ابتدا باید تصمیم بگیرید که سایت شما می خواهد چه چیزی را به بازار عرضه کند.
چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد، اما در این جا یک روند اصلی برای شروع وجود دارد:

 

[vip-members] ۱- تعیین کنید چه کسانی سایت شما را بازدید می کنند، سپس فهرستی از اطلاعات و ابزاری که هر پروفایل به آن نیاز دارد را تهیه نمایید. برای مثال، اگر به سه دسته مشتری مختلف (شرکت های بزرگ و موفق،بازارهای متوسط و کسب و کارهای کوچک) می فروشید- باید محتوایی را ارائه دهید که مستقیما هریک از این گروه ها را مورد خطاب قرار دهد. برای هر یک از بازدیدکنندگان پروفایلی با جزئیات کامل تهیه کنید، سعی کنید تشخیص دهید که هر بار که آن ها از سایت شما بازدید می کنند، نیاز واقعی آن ها کدام است و سپس آن را به فهرست پروفایل وارد کنید.

 

۲- ایده های درونی را جمع آوری کنید. از هر تیم شرکت خود، شخصی را دعوت کنید و ار آنها بپرسید که چه محتوایی به آن ها کمک می کند تا سریع تر خدمات یا محصولات را به مشتریان ارائه دهند. می توانید این کار را در یک سری جلسات نفر به نفر انجام داده و یا جلسات هم اندیشی (طوفان فکری) تشکیل دهید. در این حالت، ایده هایی را جمع آوری می کنید تا هر ایده خوبی را به فهرست خود اضافه کنید.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  ده پیش بینی برتر در رابطه با رسانه های اجتماعی

۳- محتوایی را شناسایی کنید که به شما کمک کند تا به طرفداران خود که شما را به صورت آنلاین پیدا می کنند، بفروشید. اکثر خریدان تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات، فروشندگان و راه حل های مشکلات خود از وب استفاده می کنند. و هر چه قیمت محصول یا خدمات بالاتر باشد، خریدار سریع تر، جستجوی خود را آغاز می کند. فکر می کنید مشتریان احتمالی شما چه وقت به دنبال شما می گردند و برای جذب آنها و وادار کردن آن ها به خواستن اطلاعات بیشتر و حتی خرید آن ها از شما، چه چیزهایی نیاز دارید؟

۴- محتوایی را که برای فعالیت های بازاریابی خود نیاز دارید، مشخص نمایید. هم برای زمان کوتاه و هم برای مدت زمان متوسط فکر کنید. محتوا را طوری در نظر بگیرید که دارای صفحات اصلی خاصی چون صفحات فرود جستجو۱، صفحات فرود جستجوی پرداخت شده، خبرنامه های الکترونیکی، بخش اخبار، برنامه های قابل دانلود، آرشیوهای وبینار، فرم های ثبت نام و اشتراک و .. داشته باشد. باید مطمئن شوید که سایت شما تمامی این فعالیت ها را پوشش می دهد.

۵- درباره رقبای خود تحقیق کنید. آن ها چه محتوایی را ارائه میدهند که شما هنوز آن را شناسایی نکرده اید و باید در سایت خودتان وارد کنید؟

۶- ایده های متفرقه. آیا چیز دیگری وجود دارد که احتمالا می خواهید در سایت بگنجانید اما هنوز به آن فکر نکرده اید؟ دیگر سایت های این صنعت، سایت های برنده جایزه و حتی اسیت های دیگر صنایع را مرور کنید- نمی دانید که ممکن است چه ایده های ارزشمندی به دست آورید.
این فرایند ممکنست یک روز، یک هفته یا چندین ماه طول بکشید و این زمان به پیچیدگی سایت و محتوای مورد نیاز شما بستگی دارد.

 

صفحه ای که نهایتاٌ جستجوگر پس از کلیک کردن بر روی لیست نتایج به آن میرسد ۱-search landing page

اکنون که یک لیست طولانی دارید، زمان اولویت بندی رسیده است. به چه چیزی در حال حاضر نیاز فوری دارید و بقیه موارد را در چه وقت می توانید به طور منطقی انجام دهید؟ چیزهایی را که می توانید در مدت زمان متوسط انجام دهید، شناسایی کنید اما به یاد داشته باشید که شما می توانید بخش هایی از این کارها را بر طبق یک جدول زمانی در حال پیشرفت، شروع کنید.
اتفاق بعدی چیست؟ این لیست در کمک به شما و فروشندگان/توسعه دهندگان احتمالی راه طولانی را طی می کند تا دامنه پروژه خود را شناسایی کنند. اگر سایت را داخل کشور توسعه می دهید، قدم بعدی سازماندهی محتوا برای ایجاد معماری سایت می باشد و سپس باید به تعیین نیازهای خود را برای دیدن و احساس کردن، عملکرد، تکنولوژی و گزارش دهی بپردازید.
اگر تمامی این کارها، طاقت فرسا به نظر می آیند- شما تنها نیستید. اما به خاطر داشته باشید- چطور یک فیل را می خورید؟ هر بار یک گاز
چگونه یک فیل را بخوریم
هر بار یک گاز
(از دوستان گیاهخوار معذرت می خواهم اما یک کدو تنبل نمی توانست به خوبی مفهوم مرا برساند)

این مطلب رو هم از دست ندید:
  ۴ دلیل عمده که چرا مشتری ها از نتورکرها خرید نمی کنند.

تیم من وقتی وسط توسعه یک محصول در محدوده زمانی باورنکردنی بودیم، با صحبت فیل کار را آغاز کرد. این فیل بارکاری ما بود. چطور می توانستیم همه آن را یک جا بخوریم؟
یک فیل ترسناک است و هر چه بیشتر نزدیک تر می شود، بزرگ تر به نظر می آید.
وقتی یک پروژه یا موضوعی بزرگ به نظر می آید، وسوسه می شویم که کاری نکنیم و امیدوار هستیم که همه چیز خودش جلو رود. متاسفانه، متاسفانه به ندرت چنین طرز برخوردی پاسخ می دهد و دیر یا زود آن فیل گرسنه می شود.
آیا فیلی در شرکت شما وجود دارد؟ شاید این فیل هممان موضوعی است که باید در مورد آن بیشتر بدانید، استراتژی است که همیشه می خواستید آن را امتحان کنید، شراکتی است که تمایل دارید آن را به هم بزنید یا بازار جدیدی است که می خواهید باز کنید.

اجازه ندهید این فیل بر سر راه موفقیت شما بایستد. خود را متعهد کنید که با دیدن این فیل، هر بار یک گاز از آن را بخورید. (این تاکتیک وقتی به کودکتان غذا می دهید، نیز کاربرد دارد.)
فیل شما کدام است؟ و وقتی توانستید به خوبی آن را بشناسید، چگونه خوردن آن را شروع می کنید؟

۱- ظرف نقره خود را بردارید: ابزار، اعضای تیم، هر آن چه می دانید برای این کار به آن نیاز خواهید داشت را جمع آوری کنید. اگر ظروف نقره مناسب نداشتید، به سرعت آن ها را پیدا کرده و همان طور که پیش می روید، شرایط را مهیا کنید.

۲- هدف و موقعیتی را انتخاب کنید که می توانید به آن دست بیابید. ابتدا از عهده راحت ترین بخش کار برآیید. به این ترتیب در ادامه راه، اعتماد و آگاهی بیتشری می یابید.

۳- اولین گاز را بزنید. شاید واقعا از مزه آن خوشتان بیاید. (احتمالا مزه جوجه سوخاری می دهد!)

۴- مرحله ۳ را آن قدر تکرار کنید که فیل تمام شود.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.