نرخ پرش یا همان bounce rate

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی/ مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی / دوربین / موبایل/ دوربین مداربسته

نرخ پرش یا همان bounce rate

۶۱۳ بازديد

نرخ پرش یا همان bounce rate به تعداد کاربرانی از وبسایت شما اشاره دارد که بعد از ورود به سایت شما بدون رفتن به سایر صفحات یا تعامل با وبسایت شما،  سایت را ترک می کنند. بر اساس الگوریتم های جدید گوگل چنین واکنشی از سوی کاربران وبسایت شما به معنای عدم محبوبیت سایت شماست و در نتیجه تاثیری منفی بر جایگاه صفحات وبسایت شما در نتایج گوگل خواهد داشت. اما سوال اصلی این است که چگونه نرخ bounce rate وبسایت خودمان را کاهش دهیم؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین روش های تاثیر گذار بر کاهش نرخ پرش را برای شما بازگو کنم.

نرخ پرش

سرعت سایت

شاید بتوان گفت که مهمترین فاکتور موثر در نرخ پرش وبسایت سرعت لود شدن صفحات آن وبسایت باشد. هیچ یک از ما دوست نداریم مدت زمانی بیش از چند ثانیه را برای لود شدن یک صفحه سایت تلف کنیم. اگر سرعت لود شدن صفحات وبسایت شما کند باشد کاربران سریعا وبسایت شما را می بندند و به سراغ سایتی دیگر می روند. به صورت علمی نظر متخصصات سئو بر بارگذاری وبسایت زیر ۵ ثانیه است و در نتیجه سایت هایی که بیش از این زمان را برای لود شدن نیاز داشته باشند حتما مشکلاتی در کدنویسی یا هاست دارند.

استفاده بیش از حد از کدهای CSS و Java میتواند تا حد زیادی سرعت سایت را کاهش دهد و باید سعی کنید در کد نویسی بخشهایی که باعث سنگین شدن سایت میشود به انتهای صفحات منتقل کنید تا باعث سنگین شدن مرورگر کاربر نشود.

قابلیت Lazy load

با استفاده از این قابلیت بعد از ورود کاربران به وبسایت شما ابتدا متن نوشتاری آن صفحه به کاربر نمایش داده می شود و سپس با اسکرول کردن کاربرد به سمت پایین صفحه به مرور باقی مطالب و تصاویر نیز بارگذاری می شود. این قابلیت به شما کمک می کند که سرعت سایت شما بهبود یابد و در پهنای باند ماهیانه سایت نیز صرفه جویی می شود.

طراحی واکنش گرا Resposive Design

شاید با ورود تلفن های همراه به زندگی روزمره ما مهمترین بخش طراحی یک سایت واکنشگرا بودن آن باشد. با استفاده از این قابلیت شما به کاربران خود این امکان را می دهید که با استفاده از هر دستگاهی بتوانند وبسایت شما را مشاهده کنند. این موضوع باعث می شود که در نهایت نرخ پرش وبسایت شما کاهش یابد.

لینک ها

در همه سایت ها قطعا می توانید لینک هایی را ببینید که به صفحات دیگری از همان وبسایت ارجاع می دهند. برای مثال شما در وبسایت شرکت پیام آوا در حال مطالعه مطلبی در خصوص نرخ پرش هستید و در میان مطلب از طراحی سایت فروشگاهی صحبت شده است. شما می توانید با کلیک بر روی طراحی سایت فروشگاهی مطلب دیگری از وبسایت ما را که به صورت مفصل تر درباره طراحی سایت فروشگاهی توضیح داده است را نیز مطالعه کنید.

این موضوع باعث می شود که مدت زمانی که هر کاربر در وبسایت شما باقی می ماند افزایش یابد و کاربر نیز با سهولت بیشتری به مطلب نهایی خود دست پیدا کند. نتیجه نهایی کاهش نرخ پرش و بهبود رتبه شما در این معیار گوگل است.

نرخ پرش bounce rate

مطالب

مطالب کاربردی و تولید محتوای غنی و یکپارچه و مفید برای مخاطبان نهایی هدف اصلی وبسایت شما باید باشد. در دنیای امروز تولید محتوا حرف اول و آخر را برای جذب مخاطب می زند. به عبارتی دقیق تر یک محتوای ارزشمند هم برای سئو سایت شما مفید است هم تبلیغات برای شما به حساب می آید و در صورت مداومت در تولید محتوای ارزشمند به برندسازی شما نیز کمک می کند.

برای اینکه کاربران از مطالب شما لذت ببرند و بتوانید نرخ پرش سایت را کاهش دهید باید نکات زیر را رعایت کنید :

خوانا بودن مطالب

در انتخاب رنگ فونت، اندازه فونت، فرم فونت و چیدمان نوشتار و مطلب خود دقت لازم را داشته باشید. سطرهای طولانی و در هم تنیده چشم مخاطب شما را آزار می دهد و احتمال آنکه در میانه مطلب او از خواندن کامل منصرف شود زیاد خواهد بود.

مولتی مدیا

انسان ها به طور کلی موجوداتی بصری هستند. بنابراین یک محتوای متنی که با استفاده از تصاویر و فیلم سعی در فهم بیشتر آن دارد می تواند مخاطبان بیشتری را برای مدت زمان بیشتری با خود درگیر کند. البته یادتان باشد که استفاده بیش از اندازه از تصاویر نیز ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. تعادل را حفظ کنید.

پاراگراف بندی

اگر مقالات طولانی مینویسید حتما متن خود را به صورت پاراگراف بندی تقسیم کنید و سعی کنید کلمات و جملات مهم را به صورت پر رنگ یا با تگ های H1 و H2 نمایش دهید. این کار هم باعث میشود کاربر سریعتر به موضوع و مفهموم متن شما پی ببرد و هم در مطالعه مقالات طولانی خسته نشود.

اگر متن مقاله شما زیاد است سعی کنید با پاراگراف بندی و استفاده بهینیه از تگ های H1 و H2 و … به مخاطب کمک کنید با سرعت بیشتری ساختار متن شما را درک کند. این موضوع کمک می کند که تعامل بهتری میان متن شما و مخاطب ایجاد شود و در نهایت منجر به خستگی زودهنگام مخاطب نیز نخواهد شد.

نکته پایانی

بسیاری از مشکلاتی که وبسایت ها با آن درگیر می شوند به دلیل طراحی غیر اصولی آن وبسایت یا قدیمی شدن ان است. بنابراین سعی کنید قدم اول ورود به دنیای اینترنت را محکم و اصولی بردارید که در ادامه با مشکل روبرو نشوید. یک طراحی سایت اصولی و حرفه ای در ابتدای مسیر می تواند مسیر موفقیت را برای شما کوتاه کند.

طراحی سایت حرفه ای در دنیای امروز نیاز به همکاری یک تیم متخصص در زمینه های مختلف دارد. ما در شرکت پیام آو با بهره گیری از متخصصین برنامه نویسی و طراحان گرافیک یک طراحی سایت شرکتی و یا فروشگاه آنلاین با استاندارد های روز دنیا را به شما تحویل می دهیم.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.